Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 12-07-2012
    kl. 15:18

Henrik V. Madsen

Det instrument som føles rigtigt,

og som nærmest får dig til at spille bedre end du gør på andre, er det rigtige. Det kan koste 2000 eller det kan koste 5 eller 10 tusinde, du aner det ikke førend du har haft det i hænderne og fornemmet at dét bare er den rigtige guitar for dig.

hvm

Svar på dette indlæg
  • 12-07-2012
    kl. 21:30

[Profil slettet]

Køb

brugt! Gå efter noget Tokai eller Hohner fra 80-90 erne. De er vellavet/rigtig gode. Måske skal du opgradere pickups og andet, men det koster ikke en Gibson-bondegård.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 16-07-2012
    kl. 15:23

Per Daugaard

Køb brugt.

Hej Jan.
    Det er fuldstændig rigtigt hvad Henrik og Peter skriver. Jeg vil anbefale Tokai,(har selv to Strater´) fra begyndelsen af 80-erne, og de slår alle de Fender jeg har haft i hænderne. Tokai laver også nogle fede Les Pauls. Der er også "Blade", aldeles fremragende, samt Navigator fra ESP.
    Hvis du køber en guitar til 1.100 kr., kan du godt regne med mange justeringer, ombygninger og ærgelser. Dette med forbehold, for du kan jo også være så heldig at få en rigtig dejlig guitar.
    De venligste hilsner og go´ fornøjelse.
    Per Daugaard

Svar på dette indlæg
  • 16-07-2012
    kl. 18:52

Morten Lyse Pedersen

Hmm..

En Gibson melody maker er en guitar af mahogni med limet hals og en enkelt humbucker ved stolen uden tonekontroller.. En mexico-strat er en elle- eller aske-træsguitar, med bolt-on hals, 3 singlecoilpickups, vibrato, 5 positioners omskifter og to tonekontroller..

De er forskellige som nat og dag og kan i mine øjne slet ikke sammenlignes..?

Brugtmarkedet er en fin ide. Men du bør nok kredse din smag en lille smule ind, inden du bevæger dig både derud og i 4Sound.

Mvh;

Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 17-07-2012
    kl. 08:10

Jan Keinicke

Tak for jeres svar,

selvfølgelig skal man ikke bare blindt købe en guitar man har set i en online store.
    Jeg er faktisk blevet hooked på at finde noget brugt, og heldigvis har jeg god tid til det. Nu bliver det så ikke min første guitar men jeg håber at få fundet en jeg kan få glæde af i mange år - og det kræver selvfølgelig noget kvalitet.

Mvh
    Jan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk