Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-07-2012
    kl. 17:13

Kim Skov-Andersen

Pedaler i effektloop

Har flg. pedaler i mit pedalboard:
    guitar - vht1 buffer - wah - overdrive - chorus - delay - reverb - forstærker.
    Det lyder fint foran min Blues Junior, til små steder. Nu mit spørgsmål:
    Jeg har en fed forstærker med et indbygget effektloop. Jeg har ikke lyst til at investere i yderligere fx. Kan jeg uden problemer trække lange kabler fra de "våde" effekter i mit pedalboard, så de placeres i effektloopet på forstærkeren? Mister jeg for meget signal pga. de lange kabler?
    PS: Jeg bruger drivekanalen i forstærkeren.
    Mvh Kim

Svar på dette indlæg
  • 14-07-2012
    kl. 21:27

Søren Alwan

Det...

kommer helt an på udgangsimpedansen af henholdsvis forstærkerens "send" og sidste pedals udgang. Men hvis begge dele ellers sender et (hensigtsmæssigt) lavimpedant signal ud, skulle der ikke være problemer i det. Det nemmeste er vel sådan set bare at prøve det og se, hvad der sker...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2012
    kl. 18:49

Kim Skov-Andersen

Ja, Søren det har du jo ret i, det er ørerne, som skal dømme! Jeg har nu prøvet det af, og jeg synes, at det fungerer. Det der med impedans har jeg ikke helt fattet (skulle nok have fulgt bedre med i fysik/elektronik timerne!)
    Min buffer VHT Valvulator skulle efter sigende lave guitarens høj-impedante signal om til lav-impedans, hvilket er bedre at "fodre" pedalerne med. Mit effektloop i forstærkeren er ligeledes med buffer; "send" går til Boss DM-2 delay, videre til Maxon Chorus og sluttelig til Tc Nova Reverb og fra den tilbage i "return".
    Det lyder til at fungere.
    Mvh Kim

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk