Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 26-07-2012
    kl. 09:26

Kurt Ipsen

Echolette BS40 - reservedele

Hej - jeg har for lang tid siden fået fat i en Echolette BS40 forstærker. Den skal nu reneveres grundigt og jeg kan se jeg kommer til at mangle bl.a. lampeglas til kontrollamperne og måske lidt flere dele.

Hvor kan man finde sådanne stumper?

/Kurt

Svar på dette indlæg
  • 26-07-2012
    kl. 13:39

Søren Alwan

Den...

bliver nok ikke nem! Jeg er bange for, at du nok må ud på det brogede Ebay-marked for at forsøge at finde nogle gamle originale stumper. Men jeg tror ikke, at det bliver nemt at finde.

Hvilke stumper mangler du ellers? Og hvad påtænker du ellers at lave af renovering på den?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 26-07-2012
    kl. 14:23

Kurt Ipsen

renovering....

Et par af knapperne har nogle småskader. Netstikket er ikke det originale. Det er de umiddelbare udvendige mangler jeg kan konstatere.

Indvendigt ser alting ret originalt ud, så renoveringen består nok hovedsagelig i lidt rengøring, check af komponenter og udskiftning af elektrolytter. Kablingen ser original ud men skal checkes for skader. Jeg har nye ECC808 rør og vil overveje om jeg skal finde nye EL34 eller fortsætte med de som sidder i. Så ser jeg selvfølgelig frem til at høre hvad den kan. Efter det skal den nok finde et nyt hjem for jeg har ikke noget at bruge den til selv - jeg er mere ude efter at genopfriske min viden om teknikken som den så ud da jeg var ung håbefuld lærling ud i radioteknikkens magiske verden :-)

Er der noget du synes jeg bør overveje yderligere?

/Kurt

Svar på dette indlæg
  • 26-07-2012
    kl. 17:06

Søren Alwan

Nej...

det lyder meget fornuftigt. Jeg kan dog som altid med denne type "Marshall-agtige" forstærkere (og alle andre for dén sags skyld) anbafale at prøve at kigge på dens udgangssignal på et oscilloskop, når den klipper heftigt. Hvis du ser et temmeligt asymmetrisk signal på udgangen, er der nok grund til at "beskæftige sig lidt med" fasesplitter-trinnet og ikke mindst dettes arbejdspunkt.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk