Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 05-08-2012
    kl. 21:23

Jacob Krogh Christensen

Forstærker

Jeg har en Blackface Deluxe Reverb, men søger en NY forstærker med samme lyd, Da den er rimelig upålidelig. Jeg kender til den nye Deluxe RI og Lars Reinau. Men findes der noget som Matchless, Badcat eller lign. inden for den lyd.

Svar på dette indlæg
  • 05-08-2012
    kl. 21:57

Søren Alwan

Hvordan...

ytrer denne "upålidelighed" sig? I mine øjne lyder det bedste bud på sagen til at være lidt tiltrængt renovering af din fine gamle forstærker...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-08-2012
    kl. 22:12

Jacob Krogh Christensen

forstærker

Den har faktisk spillet perfekt i lang tid, men jeg søger en ny kvalitets forstærker med den samme sound. Inden for Vox genren findes der en masse men kan ikke finde noget i denne stil.

Svar på dette indlæg
  • 05-08-2012
    kl. 22:37

Søren Alwan

Man skal...

nok til USA. Men derovre er der da masser af "Boutique" firmaer, som forsøger at overgå hinanden, når det kommer til at fortælle om, hvorfor netop DE bygger den perfekte "klon" af en gammel blackface Fender. Jeg tror dog nok, at jeg personligt ville holde mig til originalen, hvis jeg havde én. Jeg ville så til gengæld sørge for at få den nænsomt renoveret hos én, der vidste, hvad vedkommende havde med at gøre (og det er mere undtagelsen end reglen!)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-08-2012
    kl. 23:06

Søren Alwan

Kom...

netop i tanker om, at jeg for et par år siden prøvede Mikkel Bøggilds "Divided by Thirteen" forstærker, som han havde købt, da han ledte efter noget af det samme som dig. Og den leverede - som jeg husker det - en ret overbevisende Blackface-Fenderlyd. Den er - igen som jeg husker det - vist også en ret tro kopi af en Blackface Deluxe Reverb, hvor der så er hægtet en ekstra kanal på. Jeg mener dog, at Mikkels forstærker er sådan en "dobbelt op" med fire 6V6-udgangsrør. Men de laver garanteret også en mindre version. Glimrende håndværk er det også! Og så mener jeg, at de rent faktisk kan købes i Danmark. De har ihvertfald kunnet...

Måske et bud? Men igen: Få dog renoveret din fine, gamle Fender... :-) (sagde vintage-freak´en)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-08-2012
    kl. 07:40

Jacob Krogh Christensen

Divided by 13

Jeg troede disse var over i stil med Marshall, jeg prøver lige at tjekke dem ud. Men jeg er da overrasket over hvor lille udvalget er

Svar på dette indlæg
  • 06-08-2012
    kl. 13:47

Lars Reinau

Tone King

4sound importerer den amerikanske forstærker :Tone King, hvor modellen: Imperial nærmest er en Deluxe Reverb klon. Jeg har hørt den og må sige at den lyder udmærket - ikke fantastisk - men den har ét mega stort potentielt problem: selve kabinettets sider er lavet af meget tynd finér kun ca. 12 - 13 mm, hvilket i den Imperial jeg hørte, medvirkede til helt uacceptable kabinetressonanser, når man skruede op for forstærkeren. Jeg ville til enhver tid hellere ofre op til 4 - 5000 kr. på at renovere din gamle Deluxe Reverb, end at smide 15. - 20.000 kr. efter en klon.

Venlig hilsen
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk