Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
styrke i kabinetsamling - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 26-09-2012
    kl. 19:17

Morten Koed

?

Jeg forstår ikke hvad du mener med afstivning til for og bagplade? hvordan opstår denne afstivning med dovetail? Jeg tænker bare at videoen viser, at det ikke er styrken i samlingen, som skal være afgørende for valg af samling, men mere snedkerens stolthed. Men forklar mig da venligst hvad det er jeg ikke kan se ud fra videoen

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2012
    kl. 18:50

Morten Lyse Pedersen

Hmm..

Mon ikke Peter hentyder til, at man i mange 4x12" kabinetter finder en tvær-pind mellem bafflen og bagpladen..?

Den skulle efter sigende være ret vigtig for lyden.

Testen er dog klar. Svalehalesamlinger er stærkerst. Nu er et kabinet dog næsten en terning, med i hvert fald fem sider der griber ind i hinanden, og bagpladen oftest skruet på, hvilket er en usædvanlig stærk konstruktion.. Hit me, kan nogen skitsere en situation, som et svalehale-samlet kabinet overlever, som alt andet ikke gør..?

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2012
    kl. 20:15

Morten Koed

Det er nu ikke

den konklusion jeg får ud af testen. Som man kan se på gennemsnittet af testen er svalehalen (dovetail) den svageste af samlingerne, efterfulgt af fingerflet (box joint) og derefter den meget fine fingerflet (box joint jig). Men det er dog kun marginalt...

Svar på dette indlæg
  • 28-09-2012
    kl. 21:59

Morten Lyse Pedersen

Hmm..

En nærmere gennemlæsning afslører da også at du har ret. Jeg havde lige forkigget mig på det der skema, da jeg skimmede ned over siden..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk