Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
2x12 spørgsmål - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-09-2012
    kl. 14:55

Morten Koed

2x12 spørgsmål

Jeg vil bygge mig et 2x12 guitarkabinet (klassisk bluesbreaker stil) af 15mm birkefinér, men så er spørgsmålet så om frontpladen skal være samme tykkelse, eller om den, som jeg har læst flere steder, skal være tyndere? Anyone. Er der evt. nogen, som ligger inde med en tegning og måske har viden om et sted man kan købe 15mm birkefinér i kbh området? Håber der er en der har lidt viden på området.

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2012
    kl. 18:41

Morten Lyse Pedersen

Jeg har bygget

flere kabinetter af ganske alm. 188m krydsfiner, af den bedste kvalitet byggemarkedet kan levere. 18mm hele vejen rundt og de lyder knag'me godt, synes jeg. Men skal det være birk, er det ofte skaffevarer til ganske hampre priser..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 28-09-2012
    kl. 21:57

Morten Lyse Pedersen

Nej, det synes jeg ikke

det er.. Altså åndsvagt. Jeg skal heller ikke eksakt kunne redegøre for, om birkefiner ville lyde bedre. Og jeg orker ikke lige pt, at finde ud af det. Som du selv siger. Dobbelt arbejde.. :-)

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 27-09-2012
    kl. 20:18

Morten Koed

Ja det er sikkert åndssvagt, men

jeg vil aldrig blive tilfreds, hvis ikke jeg enten bygger to identiske kabinetter og a/b tester dem, eller bare bygger kabinettet af det dyre træ med det samme og spare det dobbelte arbejde.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk