Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Sonny Landreth - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-10-2012
    kl. 10:16

Allan Hassing

Sonny Landreth

Jeg synes nu, at Sonny Landreth fr sin Overdrive Special til at lyde sknt.

Men i vrigt et fint eksempel p en helt sindsyg prisudvikling, nr samlerne styrer prisen i stedet for musikerne...

-Allan

Svar på dette indlæg
  • 08-10-2012
    kl. 14:07

Sren Alwan

N.

egentlig ikke. Jeg har endnu ikke hrt nogen lyde fedt igennem sdan n...

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-10-2012
    kl. 14:31

brian hansen

Flot sprogbrug ellers Hr. Olofson...

MEN for at holde mig til emnet er jeg ret sikker p at Dumble legenden er blevet pumpet op p en kombination af sjldenhed, vintage craze og tilknytning til en legende her og der.
    Det er da sjovt at notere sig at nye forstrker- og pedalproducenter bruger "Dumble-lyden" som salgsargument overfor et publikum som sandsynligvis aldrig har vret i nrheden af den gte vare.

Svar på dette indlæg
  • 09-10-2012
    kl. 10:16

Allan Hassing

Sonny Landreth

Jeg synes nu, at Sonny Landreth fr sin Overdrive Special til at lyde sknt.

Men i vrigt et fint eksempel p en helt sindsyg prisudvikling, nr samlerne styrer prisen i stedet for musikerne...

-Allan

Svar på dette indlæg
  • 09-10-2012
    kl. 12:29

Sren Alwan

OK.

Landreth er s mske lige undtagelsen, der bekrfter reglen. Han havde nu nok lydt fedt, uanset hvad han spillede igennem...

Men alle de andre Dumble-ftre: Ford, Carlton, Mayer, Vaughan... Hvis dt skulle vre den fede lyd, s lever jeg nok i virkeligheden bedre uden.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 09-10-2012
    kl. 12:21

Jens F

Og

s den der "Steelstring Singer". Var det ikke den, som SRV bl.a. spillede p?

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2012
    kl. 21:24

Frank Stechmann

At lyde fedt...

Robben Ford lyder som Robben Ford uanset om han spiller igennem en Dumble ODS, en Fender eller en Marshall. Selv Mike Landau lyder som Mike Landau igennem den Dumble ODS han fet bygget for nyligt. S handler det ikke mere om chauffren end om bilen? Mon ikke Hendrix stadig ville lyde som Hendrix selvom han spillede p en Dumble og ikke en Marshall?

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2012
    kl. 21:49

Sren Alwan

Hmm...

er det kun mig, der synes, at Michael Landau har gennemget en lydmssig degradering fra de gamle Burning Water- og Raging Honkies-dage - ja endda blot fra liveoptagelser for et par r siden og s til de relativt nye liveoptagelser, hvor han pjatter rundt med noget Fender-vrk? At pst, at f.eks. disse to klip lyder ens, er vist lidt af en tilsnigelse, er det ikke?

http://www.youtube.com/watch?v=yBUtgpM3xXI

http://www.youtube.com/watch?v=BmGCub1Gwr0

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2012
    kl. 22:41

Frank Stechmann

Mske...

Det er altid svrt at udtale sig om lyd p diverse YT klip. Min pointe er smnd bare, at hvis man ikke er vild med Ford og Carlton som guitarister og musikere, handler det mske mere om det, end om hvilken amp de spiller p.

Svar på dette indlæg
  • 16-10-2012
    kl. 23:02

Sren Alwan

Jo-jo...

helt enig!

Men der er vel trods alt lidt tendenser indenfor, hvilken type lyd noget givent grej bliver brugt til? Og jeg m s blot erkende, at dt, som JEG ihvertfald forbinder med "Dumble-lyd" ikke lige er min kop te. S nr jeg takker nej til muligheden for at slippe af med et sekscifret belb for en forstrker, der excellerer i visse typer af lyd, siger det alts ikke kun noget om min manglende konomiske formen eller rnnebr, der mske/mske ikke er sure... :-)

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-10-2012
    kl. 09:50

Frank Stechmann

Enig...

Det er da fuldstndig latterligt at betale s mange penge for en trkasse med noget elektronik, isr nr der findes gode alternativer til en brkdel af prisen. Two-Rock, Bludotone osv.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk