Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-10-2012
    kl. 13:45

Tobias Rosenkrands

Efterlysning: Min bas er blevet stjålet

Hej,

Jeg står i den uheldige situation, at min Fender American Vintage '57 Precision bas er blevet stjålet ved et indbrud i min lejlighed i går aftes (9. oktober). Det er en helt fantastisk god bas, ja, jeg har faktisk aldrig stået med en bedre bas i hånden... [:(]

Der er nærmest ikke stjålet andet end bassen (udover et gammelt spejlreflekskamera), og det virker altså som om, at tyven har gået lige netop efter bassen! - Fx. er han gået lige forbi en halvdyr bærbar computer, der har stået midt på et bord og altså ikke ville have været et problem at tage med i farten.

Jeg bor i en stuelejlighed og hængte for 2-3 uger siden min bas op på væggen derhjemme. Den har hængt et sted, hvor det er muligt at en nysgerrig forbipasserende ville have haft mulighed for at se den. En evt. musiker / en der har godt kendskab til instrumenter har altså muligvis set bassen og har på baggrund af godt kendskab til instrumenter kunnet vurdere, at det her altså har været en bas der var værd at stjæle. Enhver anden tyv havde nok ikke skænket bassen en tanke, da det jo ligeså godt kunne have været en model til 2000 kr. el.l. og havde i hvertfald ikke brudt ind i lejligheden blot for bassen!

Jeg er altså overbevist om, at gerningsmanden må være en musiker eller måske en der befinder sig i et musikermiljø.. eller hvad tænker i? Har i hørt om noget lignende? Bas-guitarer er vel heller ik' specielt nemme at afsætte hvis det bare var for pengenes skyld??

Noget andet er at tyven har rodet en del af lejligheden i gennem og bl.a. har haft fat i gigbaggen til bassen, men den har han altså ikke taget med...!? Muligvis har han planlagt det sådan, at han har haft en gigbag med da han gik på rov? Det ville ihvertfald være dumt, at tage den med i hånden uden tasken, men han har nok haft travlt. Det kan selvfølgelig også skyldes at vi her har at gøre med et halv-retarderet menneske...

Jeg vil egentlig bare appelere til, at i holder øje med denne bas - jeg tror trods alt ikke der findes sååå mange af den slags (jeg har købt min i USA). Den ligner selvfølgelig en Fender Classic 50's P bas (bortset fra thumbrest'en og nogle mindre detaljer). Den har faktisk også nogle sorte mærker/skader på bagsiden af gribebrættet omkring 4. bånd og nogle af de højere bånd, der gør at jeg ikke ville være et sekund i tvivl om det var min, hvis jeg så den.

Hvis i hører eller ser et eller andet, smid mig gerne en email! Jeg holder øje med dba og den slags, in case spaden prøvet at sælge den derinde...

MVH Tobias - Bassens serienummer: V179353

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2012
    kl. 20:20

Steen Kristensen

Det ville..

.. unægtelig være lidt nemmer at spotte den hvis du gad skrive farven på bassen og slagpladen! (ser ikke ud til et står der) ;-)
    Der findes faktisk en del derude rundt i landet, så nogen nem opgave bliver det sgu nok ikke. Havde den derimod været unik (vintage) er sagen en anden.

Jeg føler med dig, det kan ikke være sjovt at miste sit ynglings instrument!
    Held og lykke!

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2012
    kl. 20:47

Tobias Rosenkrands

Kroppen er en two-tone sunburst og slagpladen er af den "guld"-farvede metal type.
    Men ja, chancen for at den dukker op er nok urimeligt lille - men hvor kunne det være fedt. Jeg er dog heldigvis dækket af forsikringen.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk