Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
- Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 02-12-2005
    kl. 12:06

Allan Hassing

Billeder...

Det er altid fedt med en stavefejl i overskriften :-)

Nå men her er et link med billeder af hr. Youngs grej: http://www.geocities.com/SunsetStrip/6490/hardware.html

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:09

Søren Alwan

Hej Allan

Jo, jeg kender godt Neil Young´s "Whizzer" og vil give dig helt ret i, at det er en rimeligt kompromisløs løsning.

Nu er jeg på ingen måde kvalificeret til at snakke med om, hvordan man styrer disse små servomotorer - måske skulle du snakke med nogle, der bygger fjernstyrede modelfly? De burde vide noget om sagerne...

Soldano bruger det samme princip i nogle af deres preamps...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:12

Søren Alwan

Også...

ret cool at have fem rørbestykkede strobetunere - én til hver af strengenes toner..!

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:30

Allan Hassing

Reinau tweeds

Måske var det noget for Lars, at lave et Neil Young kit. Så mangler der bare en kopi af old black...

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:15

Søren Alwan

Jeg tror nu næsten...

det ville være både nemmere og billigere at have f.eks. to Pro Juniors med forskellige indstillinger og så en A/B-boks til at skifte mellem dem...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:28

Allan Hassing

Pris og modelfly

Du kar sikkert ret I, at det vil være billigere med flere amps, men langt fra lige så cool. Hvis jeg vil bruge et eksternt cab, er jeg jo også nød til at have en boks, der kan dele kabinettet mellem flere forstærkere - det er jo helle rikke billigt...

Jeg tror i virkligheden, at det største problem er at give servermotorerne hukommelse. Måske skal jeg bare begynde med at skille min gamle fjernstyrede bil - den har i hvert to fine servermotorer...

Men kender jo alle sammen, hvor langt der er mellem de "gode" ideer og virkeligheden...

-allan

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:47

Søren Alwan

Jo, dééét...

kender jeg kun alt for godt!

Her er et eksempel på sådan et projekt:

http://www.soundcheck.dk/?Dtype=thread&Did=42462&ForumId=14

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 15:22

Morten Lyse Pedersen

Cyber. Speciale i Styring og regulering..

Hej.
    Jeg er uddannet elektriker med speciale i styring og regulering..

Fenders Cyber serie bruger jo potmetre med indbyggede motorer, måske de kan købes løst?

Problemet i den slags styringer er ikke at få drejet knapperne som du siger, men til dels at styringen i "realtime" skal vide hvor knapperne er, dels at få udført det ønskelige sammenholdt med det aktuelle, få tilpasset, og så få stoppet igen.

Løsningen må som sagt være f.eks 7 servomotorer, hver med enten en ekstern eller intern analog encoder der melder den aktuelle position hjem til controlleren, der samtidig kender status på en omskifter der beskriver den ønskede setting.

Min pointe er: Køb en Fender Tonemaster, en Vox AC30 og En Marshall SuperLead..
    Det er billigere..

Morten

Svar på dette indlæg
  • 19-11-2012
    kl. 07:29

helen3 angels

I started my work with GS Racing XUT II Pro 1/8th Nitro Radio Controlled Truggy Kit.The all new GS Racing XUT II Pro kit is for experienced racers looking to upgrade to a model that can win national truggy races.
    regards
    helen
    [url=http://www.nitrotek.dk/rc-biler/1-10-rtr-nitro-biler.html]Nitrotek[/url]

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 12:47

Thomas Andersen

Måske fedest på en Deluxe!?

Da deluxen har rigtig rigtig mange "tweak"-muligheder og ændrer sin lyd utrolig meget i forhold til om volume 1 f.eks. står på 9 eller 9,5, samtidig med at volume 2 også påvirker lyden... Derfor er deluxen sindsyg alsidig! Neil's brug afspejler også dette! Derfor er det måske ikke værd eller særlig nødvendigt at lave tilsvarende anordning på en Pro Junior, da denne type amp måske ikke er ligeså "interaktiv"!

Men for Deluxe-brugere kunne det da være super interessant hvis f.eks. Lars Reinau lavede en sådan anordning...

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 13:07

Allan Hassing

Mening eller mål

Jeg har desværre aldrig prøvet en deluxe, så kender ikke til dens alsidighed ved egen erfaring. Men jeg overvejer lidt, om jeg skal begynde at sælge ud af mit grej, for at samle sammen til en Reinau-tweed.

Men jeg er stadig sikker på, at en whizzer på en pro junior, vil være rigtigt fedt. Pro junioren ændrer også meget karakter, når man skruer op for volumen og det lyder anderledes, hvis man bare booster den med en pedal...

-A

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 13:16

Allan Hassing

Mening eller mål II

Jeg glemte at skrive i min forrige mail, at alting ikke altid behøver at have en mening eller et mål - bare det føles rigtigt :-)

Fornuften sejrer alligevel sjældent, når jeg disponerer mine penge i forhold til indkøb af grej...

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 15:48

gert carlsen

Hej Allan.

Det er måske ikke så langt væk som du tror. Jeg har faktisk tænkt på det samme omkring min Blues Junior. Yamaha har lavet flere forstærkere hvor de bruger motoriserede potentiometre. De kan også fortælle hvor de står,når man drejer på dem, ligesom de kan på på Fenders Cybertwin. Du skal altså have motoriserede potentiometre og en styring, det er ikke så svært, slet ikke hvis man er elektriker med speciale i styringer, som f.eks. Morten Lyse Pedersen er det. Det kan være han kan hjælpe.
    Hilsen Gert

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 16:23

Lars Vad Andersen

Jeg bliver nødt til at spørge frækt ;0)

hvorfor kan man ikke bare gå hen til forstærkeren og så selv dreje på knapperne ?
    eller er det for svært ;0) ;0)
    jeg mener der er altså kun 3 knapper på en Deluxe. men måske det bare er mig der er for umoderne ;0)

mvh: Lars

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 16:31

Allan Hassing

Frækhed belønner sig...

Ideen er jo bla. at man kan bruge volumeknappen på forstærken til justering af soloniveau - det er i hvert fald ufedt at st dreje på forstækeren før og efter hver solo...

Det lyder i øvrigt som om, at tweed'en er så følsom, at man ikke kan ramme den rigtige setting i kampens hede...

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 16:38

Lars Vad Andersen

okay ;0)

men det kan en booster da gøre ligeså godt såfremt man køber en ordentlig booster selvfølgelig

Lars

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 16:50

Allan Hassing

Booster...

Måske har jeg den forkerte booster - jeg har en Range King (endnu en Rangmaster Klon) og de er klart forskel på at skrue ampen eller booste den. Måske skulle jeg prøve en hydra boost?!?

Men den whizzer-klon er nu stadig det fedeste uanset, hvor svært og dyrt den end er...

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2005
    kl. 17:13

Lars Vad Andersen

min foretrukne Booster

er en gammel TC Linedriver+Booster+Distortion den fungere kanon og tilføjer ikke noget negativt til signalet. derimod er den distortion der sidder i den nok noget af det ringeste jeg endnu har hørt ;0)

jeg prøvede osse lige kort CM hydra Boost for et stykke tid siden og den synes jeg faktisk osse lyder godt

mvh: Lars

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2005
    kl. 12:11

Lars Reinau

Hej Allan

Nu er en Neil Young "Whizzer" ikke lige et projekt, jeg har overvejet at kaste mig over foreløbig, men hvis du er interesseret i - helt uforpligtende - at høre en Victoria og et par Reinau Tweed Deluxer er du altid velkommen i Glostrup. Husk bare at tage din egen amp med for sammenligningens skyld.

Jeg har moddet en del Fender Pro Juniors med bedre rør og kabler, men det er alligevel min oplevelse at en Pro Jr. og en 5E3 Tweed Deluxe er to fuldkommen forskellige forstærkere både med hensyn til dynamik og tonalitet, samt med hensyn til hvordan de to forstærkere reagerer på guitarens volumen kontrol.

Samtidig er der markant forskel på den tone du kan få ud af en enkelt 10" højttaler i din Pro Jr. i forhold til den 12" højttaler
    der sidder i en Tweed Deluxe.

Hermed siger jeg ikke at en "Whizzer" til en Pro Jr. ikke kan være en brugbar løsning, men med to så forskellige amps vil du aldrig opnå Neil Young lyd, hvis det er dét du er ude efter.

Venlig hilsen og god weekend,
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2005
    kl. 13:47

Søren Alwan

Nej, jeg kunne helller ikke...

lade være med at få dén tanke, at Lars pludselig - uden at være blevet taget med på råd - næsten var blevet taget til indtægt for nærmest allerede at have sådan en "whizzer" på programmet...

É n ting er at bygge rørforstærkere, noget HELT andet er at bygge dén slags mekaniske styringer...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2005
    kl. 13:51

Søren Alwan

I øvrigt er...

hele den grundlæggende idé i "whizzer´en", ikke så meget at skifte mellem forskellige lyde, men derimod at den ikke skifter brat mellem lydene - den "fader" nærmest fra den éne lyd til den anden. Ihvertfald i følge Neil himself i et interview i et gammel nummer af Guitar Player...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2005
    kl. 20:24

Allan Hassing

Lyder interessant

Hej Lars, jeg har læst meget om dine amps her på siden og har meget lyst til at høre dem en dag. Nu bor jeg desværre ikke lige i nærheden, så jeg kan ikke bare droppe forbi.

Men jeg er i færd med at "sælge lidt ud" og overvejer om pengene skal gå til en ekstra forstærker. Så hvis det bliver aktuelt, må jeg finde en "undskyldning" for at komme en tur til Sjælland.

Det er ikke fordi jeg lige mangler en forstærker (jeg har både en pro junior og en marshall jtm 45) men en tweed deluxe ville nu være en dejlig udvidelse af vognparken.

Jeg er som udgangspunkt ikke på jagt efter Youngs lyd, men jeg har en lyd inde i hovedet som jeg jagter for tiden. Jeg er gennem årerne gået fra et Stevie Ray Vaughan-agtigt lydidealet og nærmer mig en mere skramlet lyd ala Rune Kjeldsen fra Kira and The Kindred Spirets. Det betyder jo så også, at mine strats nærmest er pensioneret til fordel for en tele. Dog har jeg lige sat en P-90'er bagerst i en mine starts som den eneste pickup og det er fedt...

En whizzer-klon ville bare den allermest blærede gadget :-)

Men tak for alle jeres svar...

-Allan

Svar på dette indlæg
  • 04-12-2005
    kl. 02:25

Søren Alwan

Jamen...

Så skal du da prøve én af Matchless-klonerne (er netop kommet hjem fra en Kira and the... - koncert). Rygterne vil vide, at der er folk, som har haft én af klonerne oppe i en A/B-test imod Runes Matchless og har foretrukket førstnævnte...

Om ikke andet så koster den ca. 1/3...

Hvis du kan komme til Århus/Skanderborg, så kan vi sagtens finde ud af et "testdrive"...

Sorry, for den utilslørede reklame... Men når nu manden direkte spørger efter Rune Kjeldsens lyd...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 09:33

Allan Hassing

Att.: Søren Alwan vedr. klonerne

Hvilken matchless-model er klonerne opbygget omkring?

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 11:04

Søren Alwan

Den klassiske DC-30

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 11:46

Allan Hassing

Nice...

Det vil jeg da huske, hvis jeg beslutter, at det er en ny amp, jeg mangler. Jeg har langt nemmere ved at snuppe bilen en tur til Århus-området...

Jeg er i øvrigt i gang med at bygge et nyt cabinet over Matchless' tema med 2 forskellige Celestion højtalere, så det bliver måske mere en top, jeg for brug for...

Nå indtil senere...

-Allan

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 13:05

Søren Alwan

Det er nu i vrikeligheden...

også nok nærmere en HC-30 (altså en top), den er en klon af.

På dén har du jo så også muligheden for at A/B-switche mellem de to kanaler... Ganske vist ikke en "whizzer", men dog to klanglige (eller gain- og volumnmæssige) alternativer.

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 14:48

Uffe Holmsgaard Eriksen

endnu en uteknisk strøtanke...

Kunne man ikke, i princippet, anskaffe sig en brugt Yamaha forforstærker og hive systemet ud af den og så koble den på volumen og tonekontrollerne i Fenderen? Eller går lyden gennem potmeterne?

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 15:13

Søren Alwan

Lettere sagt end gjort...

For det første går lyden i særdeleshed gennem potmetrene, og for det andet ville det blive noget "biks" med ledningerne frem og tilbage mellem de to "kasser" med alt, hvad det potentielt kan medføre af brum og selvsvingsproblemer. Det ville nok heller ikke være så fedt med sådan to kasser med en permanent "navnlestreng" imellem...

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre. Men jeg ville personligt ikke satse på dén løsning...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2005
    kl. 15:38

Allan Hassing

Att.: Søren A

Hej Søren,
    har du en form for salgsmaterialer i form af billeder og priser, som du evt. vil mail til mig? Så kan jeg jo bedre skabe mig et billede af, hvad jeg har lyst til...

På forhånd tak

Allan
    mail: allan@rwtk.dk

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2005
    kl. 04:04

Søren Alwan

Neil Young - æresmedlem på Soundcheck???

Ja, han kunne sikkert ikke selv være mere ligeglad...

Men han opfylder da ihvertfald "standardkriterierne" - kan hverken spille eller synge, men har noget spektakulært gear... :-)

No offence! Jeg kan utroligt godt li´ manden og hans musik!

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2012
    kl. 17:06

Anders Kristiansen

Tænk hvis

Det kunne lade sig gøre at købe potmetre, der var motorstyrede og en lille box, der via midi kunne styre dem, og så bare sætte dem i ens forstærker!
    Jeg ville give mange penge for denne mulighed.

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2012
    kl. 18:27

Søren Alwan

Det er...

nok mest omkring det dér med "og så bare sætte dem i ens forstærker", den halter lidt...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2012
    kl. 18:29

Søren Alwan

I øvrigt er der...

en virtuel hoplanål til dén, der spotter en faktaforladt udtalelse fra min side i denne tråd, når nu vi alligevel har ladet en spam´er genoplive en syv år gammel tråd...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk