Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Holy thread revival ! - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-02-2004
    kl. 15:11

Morten Lyse Pedersen

Jeg har en.

Den lyder ad h. til. - Når du prøver den i forretningen. Så er det sagt, alle "demo-mode" presets'ene er fyldt op med alt for meget af alting. Start med at gå ind i dens "amp collection." og find en '65 Twin Reverb og skræl alle det tremolo af. Så har du en fin grundlyd. Jeg ved ikke hvor "originalt" den lyder, men uomstødelig fakta er, at den har rigtig mange fine lyde. I særdeleshed Bassman, Twin Reverb, Deluxe Reverb, Vox AC30 og Marshall Bluesbreaker lyder rigtig godt. Mest fordi den ikke "lyder som" en god forstærker, det er en god forstærker. Midistyringen er perfekt. Fenders indbyggede DSP-effekter er i verdensklasse. Stereo XLR udgangen er beregnet til PA, og os bonderøve kan godt opgive at mike en forstærker op så den lyder bedre, den er meget veldefineret og uden skinger diskant og overdreven bas, der sikrer at man fint trænger gennem mix'et, også uden at genere bassisten.
    Min kritik af den skulle gå på, at den jo IKKE kan lave output tube distortion, som gør at den fine kompressede rørOD som mange bluesguitarister er kendt for (læs f.eks SRV.) er uopnåelig i alt andet end en REN rørforstærker uden digitalcrap. Jeg kan lave rørlyd med min projunior som CT'en ikke har chance for.
    Ydermere har man, hvis man indstiller noget marshall stack lign; mere fornemmelse af at høre et marshall stack mixet perfekt til optagelse/eller live, fremfor at høre marshall stacket. Det kan man se som en fordel fordi marshall stacket er skingert og way too fuckin' loud. Men omvendt kan man sige at fornemmelsen af rør-amp ryger lidt. Lyden er flot, men følelsen er lidt anderledes, ikke dårlig eller noget, bare anderledes. Jeg tror dog dette kan skyldes at skal man have stack-lyd skal man have 2 4x12" kabinetter. Men igen. Du kan ikke mike stacket op til at lyde ligeså godt live som CT'en gør hvis man spiller over PA.
    Anvendligheden er 100% Ikke noget der. Den er i øvrigt fuldstændig tro mod dine instrumenter, så jeg vil skære lige til benet og sige at lydforskellen på f.eks en Epiphone og en Gibson er meget tydelig på den. Dyre instrumenter lyder fantastisk, mens.. Tjaah. øøh. Visse asiatisk producerede instrumenter og det er er billigere falder voldsomt igennem..

Håber det var til nogen hjælp. Du skal have den i en uges tid og prøve for at du rigtig kan danne dig et ordenligt indtryk.

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2004
    kl. 17:21

Lasse Myrup

EMK's tilbud er en fejl.....

Der er ikke tilae om en cyber twin, men en cyber....

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2012
    kl. 17:06

Peter Petersen

Holy thread revival !

Det sidste svar er næsten 9 år gammelt, så mon ikke ikke de har glemt alt om den tråd ?

Svar på dette indlæg
  • 04-12-2012
    kl. 17:38

Søren Alwan

Åbenbart...

Ikke.

Sjovt, at netop du, Peter Koch, skulle melde dig i koret præcis her, hvor talen falder på folk, som uvægerligt altid bidrager til debatten med stor indsigt og forstand i form af gavmild øsen ud af hjælp til folks problemer.

Det er ellers ved at være længe siden, at man har set noget til dine velkendte person-angreb...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-12-2012
    kl. 19:00

Søren Alwan

Fint.

Bliv du endelig ved med dét.

Jeg skal undlade at undeholde offentligheden med mine tanker om dig...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2012
    kl. 23:51

Søren Alwan

Sikkert.

Men det var nok for svært for G. Olofson at fatte. Der er desværre ikke så meget, han fatter...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-12-2012
    kl. 12:53

Søren Alwan

Man...

må sige, at du er en ren elegantier, når det kommer til at trylle rundt med det danske sprog - for slet ikke at tale om din imponerende og gavmilde øsen ud af din store viden og indsigt, når det kommer til relevante og nyttige emner, hr. Olofson.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk