Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hvilken... - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-12-2012
    kl. 11:53

Søren Claudius

Hvilken...

...forstærker snakker vi om og hvor gammel er den?
    Det kan godt være at den lige skal checkes igennem, med lidt måleinstrumenter. Hvis du har haft noget adskilt, er der måske opstået dårlige forbindelser i rørsokler, ledninger er måske placeret uheldigt..... you name it!
    Hvis du har skiftet, eller byttet om på udgangsrør, skal der måske også kigges på Bias-justering.

Svar på dette indlæg
  • 13-10-2012
    kl. 21:24

Søren Alwan

"En høj vedvarende lyd"..?

Øh, kan vi komme fænomenet lidt nærmere?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2012
    kl. 09:30

Mikkel Hald

Nu fik jeg tid til at kigge på forstærkeren og den høje lyd forsvandt. Det eneste jeg gjorde var at støvsuge chassiset, støve rørene af og tage dem ud og sætte dem i igen. MEN... Så begyndte den at forvrænge mærkeligt "tidligt" Altså under svag volume. Jeg gik derefter ud og købte nogle nye pre-amp rør og det "virkede" på forvrængningen men nu er forstærkeren generelt meget lavere end før. Lyder dog udemærket men jeg kan dog fornemme at den stadig ikke er helt ok, jo højere jeg skruer op. Det skal lige siges at jeg plejer at skrue master volumen helt op og justere volumen derefter. Kan det være et af mine power amp rør der er sygt?

Vh Mikkel

Svar på dette indlæg
  • 15-10-2012
    kl. 00:51

Søren Alwan

Hmm...

det tør jeg ikke forsøge at diagnosticere pr. korrespondece. Men ét eller andet kører helt klart ikke, som det skal.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-12-2012
    kl. 11:53

Søren Claudius

Hvilken...

...forstærker snakker vi om og hvor gammel er den?
    Det kan godt være at den lige skal checkes igennem, med lidt måleinstrumenter. Hvis du har haft noget adskilt, er der måske opstået dårlige forbindelser i rørsokler, ledninger er måske placeret uheldigt..... you name it!
    Hvis du har skiftet, eller byttet om på udgangsrør, skal der måske også kigges på Bias-justering.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk