Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Forsikring - tabt amp? - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-03-2013
    kl. 08:04

lars wille

Forsikring - tabt amp?

Hey
    Mens jeg lå på landevejen stillede bandet op til et gig igår. Da de åbnede bagsmækken til varevognen røg min top ned. Den stod øverst på andet grej og havde flyttet sig undervejs og lænede sig op af bagsmækken. Øv, pænt smadret! Den virkede godt nok, men det kan jo være en kort fornøjelse!
    Har I nogen erfaringer med forsikringsdækning? Jeg har en almindelig forsikring og er ikke professionel musiker. Mvh. Lars

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2013
    kl. 11:26

Søren Alwan

Skal ikke...

kunne udtale mig om det forsikringsmæssige aspekt af sagen. På baggrund af egen erfaring med forsikringsselskaber vil jeg dog sige, at jeg tvivler...

Men når du skriver "pænt smadret" - hvad skal man så lægge i dét? Er det rent kosmetisk? Og hvad får dig til at mene, at det nok er en kort fornøjelse? Jeg vil personligt mene, at eventuelle rør ville være de mest udsatte ingredienser i sådan et fald - hvis ellers ikke div. ting som transformatorer o.l. river sig løs. Men det kan en hurtig inspektion da ret hurtig kaste lys over. Så jeg ville såmænd ikke være så nervøs. Hvilken forstærker drejer det sig om?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2013
    kl. 17:12

lars wille

Hej Søren

Det er en reissue jtm45 og med pænt smadret mener jeg, at topkabinettet er brækket fra hinanden 2 stykker i 2 hjørner og denne en halvdel ligger simpelthen adskilt fra chassiset. 2 potmetre er blevet træge at skrue på og en jackindgang er knækket. Chassisfront en smule bøjet, og en trafo en smule løs. Den faldt ned fra 2 meters højde!
    Jeg kan ikke se på den ydre elektronik, at noget er beskadiget. Har dog en ærgerlig erfaring med en tabt hifi forstærkede, helt ny NAD, der fik det værre og værre da det skævslåede chassis, efter jeg tabte den, medførte at lodninger knækkede og andre forbindelser, over tid blev mere og mere skrøbelige. Til sidst skrottede jeg den.
    Har du, eller I andre, nogen erfaringer med om eventuelle følgeskader først viser sig efter noget tid? Eller måske ligefrem erfaringer med, at de fremstår med det samme ?
    Marshallen virkede igår, selvom den var i en noget sølle forfatning og vi konstaterede da også, at der sgu var lidt "Volvo" over den! Men dækker forsikringen, så skal den da ha en ordentlig tur! Bh. Lars wille

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2013
    kl. 17:33

Søren Alwan

Well...

få den kigget igennem, få rettet de små skavanker, overvej evt. en ny kasse og tag den så trygt med på landevejen igen...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2013
    kl. 19:44

René Shelløe

Det er måske et lidt flabet svar, men det koster ikke noget at udfylde en skadesanmeldelse. Men få en der ved noget om det til at komme med et bud på hvad det koster at lave. Det vil forsikringen alligevel vide hvis de vil dække skaden. Desuden, og måske endnu vigtigere, vil du kunne få svar på om det er ok bare at sætte nogle skruer og metalvinkler på og så spille videre indtil skaden skal laves ordentligt. Det er jo trods alt en reissue, og vel derfor tænkt som en arbejdshest...
    Min erfaring er at hvis lortet virker og intet sidder løst, så virker det også i morgen. Det er dog ikke fra rørtoppe jeg har den erfaring, men alle mulige andre elektriske apparater synes jeg opfører sig sådan...

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2013
    kl. 20:37

lars wille

Forsikringen dækkede

Rent faktisk og mod forventning dækkede min indbo forsikring. Dog, efter sædvanlig afskrivning på 80 % af nyværdi anno 1989, og efter modregning af selvrisiko modtager jeg 950 kr. Fint da jeg faktisk ikke havde regnet med noget!

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2013
    kl. 22:06

Søren Alwan

Mon ikke...

det passer nogenlunde med en ny kasse til den?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk