Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Showplay - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 07-04-2013
    kl. 13:54

Ole Warburg

Showplay

Hej Dennis jeg bruger afviklings programmet http://www.showplay.com/ via laptop, via "lydkort" Yamaha 01x eller 01v96i. Computerens lydkort er fint, men jeg skal alligevel ha en mixer med derfor yamahaerne.
    Showplay afvikler tekst/mp3/midi på én gang. Jeg har brugt systemet i snart ti år
    uden nedbrud. Jeg bruger tit skærmsplitter og serverer 4-5 skærmmonitore med tekst/node/repertoire/DJ/ osv. Der er indbygget en GM synthesizer, klik og en masse andet redigerbart live afviklings futures. Tjek linket,

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2013
    kl. 13:06

allan søgaard jensen

Cakewalk vs100

Denne hybrid fra Roland, kan ud over at fungere som recording interface mm. benyttes til afvikling af backing tracks. Den lagre på SD kort og der kan pauses mellem de enkelte tracks med en simpel fodpedal, hvis det ønskes.

mvh

Allan Søgaard
    tube-amp.dk

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2013
    kl. 13:10

Dennis Jørgensen

Godt bud

Tak for budet Allan. Er det denne du mener? http://www.rolandus.com/products/details/1099

Umiddelbart synes jeg måske det virker overkill, hvis det kun er til afspilning. Men det er bestemt et bud.

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2013
    kl. 15:12

allan søgaard jensen

cakewalk vs100

Ja, det er den.
    Overkill ja, men kan den udgøre dit lydkort / recording interface også, hænger det fint sammen. Jeg benytter den til det hele.
    Vs100 kan iøvrigt købes brugt til fornuftige priser.

mvh

Allan Søgaard
    tube-amp.dk

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2013
    kl. 15:22

Dennis Jørgensen

cakewalk vs100

Jeg kan godt se din pointe, men jeg har udelukkende brug for afspilning (tror det ender med .wav). Alle de andre funktioner tror jeg aldrig jeg vil få brugt.

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2013
    kl. 18:18

Keld Haaning Ibsen

Qlab

Hvis du er mac bruger, an jeg anbefale Qlab: http://www.figure53.com

Det er super stabilt, meget fleksibelt og enkelt at sætte op. Jeg har brugt det til både koncerter og teaterforestillinger og har også afviklet video fra det. Det kan fjernestyres fra en hvilken som helst midi-controler, så det burde ikke være noget problem at finde en pedal til at starte med.

Svar på dette indlæg
  • 25-03-2013
    kl. 08:43

Dennis Jørgensen

Qlab

Jeg kører desværre ikke Mac, men ellers lyder det som et godt bud. Jeg synes dog det er overkill at købe/slæbe en pc/mac med ud hver gang, så søger gerne noget mindre/smartere.

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2013
    kl. 13:54

Ole Warburg

Showplay

Hej Dennis jeg bruger afviklings programmet http://www.showplay.com/ via laptop, via "lydkort" Yamaha 01x eller 01v96i. Computerens lydkort er fint, men jeg skal alligevel ha en mixer med derfor yamahaerne.
    Showplay afvikler tekst/mp3/midi på én gang. Jeg har brugt systemet i snart ti år
    uden nedbrud. Jeg bruger tit skærmsplitter og serverer 4-5 skærmmonitore med tekst/node/repertoire/DJ/ osv. Der er indbygget en GM synthesizer, klik og en masse andet redigerbart live afviklings futures. Tjek linket,

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2013
    kl. 19:12

Dennis Jørgensen

Showplay

Det lyder ret omfattende, og måske også lidt overkill. Jeg kan godt lide idéen med at alt kan køres ud, men det lyder lidt for omfattende for vores brug. Men mange tak for budet :).

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2013
    kl. 13:59

Ole Warburg

Omsorg

hvis du er til små lette afspillere? Så skal du bruge Onsong app ti iPad/iPhone, det kan synkroniseres uendeligt på scenen og styres, med tilkøb af hardware, med fodpedaler.

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2013
    kl. 19:15

Dennis Jørgensen

Onsong

Denne lyder lidt mere til at gå til, men jeg er meget i tvivl om den overhovedet kan afspille vores tracks?

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2013
    kl. 21:58

Ole Warburg

Onsong

Koster 55 kr i AppStore, og kan spille alm. Mp3, du skriver ikke hvilket fil format i bruger. Men den simpleste afspiller og mest pålidelige er egentlig en IPod. Eller i kan lave en afspilningsliste til Windows mediaplayer, winamp, iTunes eller et andet program der kan stilles til at stoppe afspilning efter hver sang. evt på en 11" bærbar hvis den ikke må fylde for meget.

Svar på dette indlæg
  • 08-04-2013
    kl. 09:14

Dennis Jørgensen

Onsong

Det med at stoppe efter nummeret er en indstilling vi mærkeligt nok ikke finder ret mange steder. Ellers ville noget småt som en iPod være perfekt.

Vi har tænkt meget på en lille tablet, men netop manglet en afspilning-sapp der kan pause efter hvert nummer, så vi ved ikke om vi kan komme uden om en pc. Det skal bare gerne være så simpelt og nemt som muligt.

Vi regner med at afspille som wav grundet kvaliteten (fremfor mp3 o.l.).

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk