Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Mixer til akustisk setup - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 25-04-2013
    kl. 11:25

Niels Elbæk

Mixer til akustisk setup

Jeg spiller i et akustisk band, og vi overvejer en ny mixer - hvilket er en jungle. Vi søger derfor igennem dette forum lidt gode råd. Vores grundbesætning er: 1 leadvokal, 2 korstemmer, bas(ikke ak), cahon samt to gode guitarer(Martins og Gibson) + det "løse"; mundharpe, lapsteel, dobro, 12 str gtr osv. Alt i alt leder vi derfor efter noget med max 16 indgange, indbygget effekt og uden for mange unødvendige funktioner. Vi priorterer især vokaler og lyden af 2 gode guitarer, som gerne skulle stå så klart som muligt, og tilstræber generelt en god akustisk lyd. Vi har 2 stk Proteus Stage - 400w højtalere(samt 2 stk på 200w som monitorer), og de er yderst velspillende. Er der nogen her som har et godt bud på valg af mixer til et sådant setup? Pris max 4000,-. Pft

Svar på dette indlæg
  • 25-04-2013
    kl. 19:29

Morten Lyse Pedersen

Vi bruger.

En Mackie VLZ-3 1604 til livesammenhæng; den har så ganske vist ikke effekter indbygget, men en rackenhed med dét er til at overkomme. De ældre modeller, VLZ og VLX pro har haft nogen lidt kryptiske problemer med nogen kabler indvendigt, og vores har døjet med strømforsyningen. Så tjeck at alt virker, hvis I køber brugt. - Men jeg synes den har nogle rigtigt gode preamps.

I øvelokalet bruger vi en Yamaha MG166CX-USB der har effekter indbygget og lyder rigtig fint. Stort bang-for-the-buck her..! Preamps'ene her lyder også fint.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk