Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hjælp til tolex beklædning af kabinet - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-05-2013
    kl. 13:36

Kim Skov-Andersen

Hjælp til tolex beklædning af kabinet

Hej
    Jeg har et 212 højttaler kabinet, som skal beklædes med tolex. Er der nogen, der kan/vil gøre det for en "slik"?
    Vh Kim

Svar på dette indlæg
  • 29-05-2013
    kl. 09:10

Morten Lyse Pedersen

Som èn der pt.

er ved at bygge 2 sæt forstærkere bestående sf top med 2x12" kabinet vil jeg sige at tolex'ing er meget tidskrævende, hvis det skal være pænt. Ud over det, er tolex ret dyrt..

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2013
    kl. 03:01

Søren Alwan

Og mon ikke...

noget lignende kan siges om selve dette tidskrævende arbejde?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2013
    kl. 12:18

Morten Lyse Pedersen

Jo..

Som alm. timelønsslave vil også sige at jeg ikke, hverken hvidt eller orange, ville kunne konkurrere med priserne på f.eks TubeTowns kabinetter. Så noget automatisering af arbejdet kan garanteret gøre en stor forskel i tid, besvær og spild..

Af samme grunde laver jeg kun den slags for egen fornøjelses skyld.

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2013
    kl. 13:27

Søren Alwan

Jo...

det var måske også mere ment som en bittersød kommentar til det fornemme tilbud om at få chancen for at udføre noget arbejde, der ganske rigtigt kræver tungen helt lige i munden og anden stor omhu, om ikke ganske gratis - så i det mindste "for en slik". Nu er jeg desværre ikke begavet med de fornødne håndværksmæssige talenter til at udføre dette arbejde (går lige og overvejer, om mine evner rækker til selv at fremstille en "flex back" til mit 2x12 kabinet og overtrække de dertil fornødne plader med tolex). Og da især ikke for andre. Men havde jeg været, tror jeg nok, at jeg til et tilbud, der ligefrem indledes med en melding om, at "du får ikke en skid for det", havde valgt at takke høfligst nej. Hvordan andre ville vælge at håndtere samme situation, er naturligvis helt og holdent deres egen sag.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2013
    kl. 13:48

Søren Alwan

Men...

om ikke andet, kan man da ihvertfald ikke påstå, at der spilles med fordækte kort... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2013
    kl. 19:14

Kim Skov-Andersen

Uha, uha -

jeg kan forstå, at det var hverken "sjovt" eller "friskt", at skrive på den måde!?

Nå pyt, hvad skal det koste at få et 212 kabinet betrukket med tolex? Nogen der kender et sted? Gerne til en fornuftig pris!

Mvh Kim

Svar på dette indlæg
  • 30-05-2013
    kl. 20:21

Søren Alwan

Jo-jo...

både sjovt og friskt! Deraf de lige så sjove og friske svar... :-)

Held og lykke med projektet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2013
    kl. 13:28

Søren Claudius

Spændende opgave....

... og sikkert også sjovt at forsøge sig med.
    Jeg ville godt turde give det et skud.
    Har du selv anskaffet Tolex + lim?

Mvh Søren Claudius

Svar på dette indlæg
  • 01-06-2013
    kl. 00:17

Kim Skov-Andersen

Ok,

min mail er Kim.skov-andersen@skolekom.dk, så kan vi skrive videre der.

/Kim

Svar på dette indlæg
  • 31-05-2013
    kl. 22:28

Morten Koed

prøv selv

Jeg har lige betrukket et 2x12 selv, hvilket egentligt ikke var det store problem på nær den lidt langtrukne proces med at vente på at limen tørre før man samler. Det er sikkert forskelligt efter hvilken lim man bruger. tjek lige ham nørden her: http://www.youtube.com/watch?v=QGTd-UOU3l8 han fik mig igennem. Og for at du ikke tror jeg er en komplet idiot er her et link til mit nyproducerede 2x12 kabinet :https://plus.google.com/u/0/photos/109911863442378250817/albums/5884241072993896241
    Hilsen Morten

Svar på dette indlæg
  • 01-06-2013
    kl. 00:13

Kim Skov-Andersen

Det

ser rigtig godt ud, Morten!

Kunne måske godt selv gøre det, ligesom så meget andet håndværk, men vil nu alligevel forhøre mig om priser, inden jeg selv springer ud i det.

/Kim

Svar på dette indlæg
  • 01-06-2013
    kl. 00:44

Søren Alwan

Ja...

Det ser s.. flot ud, Morten. Thumbs up!

:-)

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk