Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
WGS vs Weber 1265 - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-07-2013
    kl. 15:59

andreas o´carroll

WGS vs Weber 1265

Jeg har AB testet WGS ET65 og Weber 1265. Efter min mening har WGS ET65 lidt mere top, en anelse mere scooped i mellemtonen, og en lidt løsere,ikke så tight bund.
    Jeg synes at Weberen er mere balanceret og er mere til den strammere bund, så den beholdte jeg.
    Synes ikke der var så stor forskel på hvor højt de spillede....

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2013
    kl. 23:51

Søren Alwan

Med de...

referencer, du nævner, ville jeg heller ikke snyde mig selv for et lyt på Weber´s 1265 (jeg tænker primært på den keramiske version. Men lyt da endelig også på alnico-versionen). Førstnævnte er kort sagt noget nær den bedst-lydende guitarhøjttaler, som disse gamle og hårdtprøvede ører kan mindes at have hørt... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2013
    kl. 09:14

Bjarke Villadsen

Weber og WGS

Jeg har selv to 2x12 kabinetter til min Dr. Z maz 18. Det ene er med Weber 1265 + Weber Gray Wolf. Det er en rigtig fed kombination for mig. Men de spiller også meget højt, pga. deres høje følsomhed.
    Mit andet kabinet bruger jeg mest for tiden. Det er bestykket med to WGS ET65. De lyder også rigtig fedt, og spiller lavere. Så det er lidt nemmere for mig at få rørene op og koge, ved lavere db.
    Mvh. Bjarke

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2013
    kl. 09:22

Bjarke Villadsen

WGS kan købes..

ved tyske tube-town
    http://www.tube-town.net/ttstore/
    Det er jo WGS cloning af celestion 1265. Lige som Weber 1265 er det.
    WGS højtaleren er bare en billigere pris.

Lyden er som altid smagssag

Svar på dette indlæg
  • 12-06-2013
    kl. 14:18

Søren Alwan

Hvis ellers...

selve kabinetterne er rimeligt sammenlignelige, kan det undre at to forskellige "kloner" af samme højttaler angiveligt har så forskellig følsomhed..?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 14-06-2013
    kl. 09:07

Bjarke Villadsen

forskellig følsomhed

Jeg er enig i at det er mærkeligt at to forskellige cloner, har forskellig følsomhed. Der burde jo gå et eller andet tabt/ændret hvis man ikke en præcis clon. Så det spørgsmål kan jeg ikke svare på.
    Hvis man tjekker producenternes hjemmesider, kan man se at WGS ligger på 98 db. Weberen ligger over 100 db. Men det ved du sikkert.
    Vh. Bjarke

Svar på dette indlæg
  • 17-06-2013
    kl. 09:54

Erik Rasmussen

Hej

Har et tube town 212 cab. med Scumback M75. Det er så de fedeste enheder jeg har prøvet.. Dog lidt dyre...
    Det er også Peter Rahbek der forhandler dem i DK.

Vh. Erik

Svar på dette indlæg
  • 17-06-2013
    kl. 10:52

Søren Alwan

Nu du...

skriver, at det er de fedeste enheder, du har prøvet, kunne det jo så naturligvis være interessant at høre lidt om, hvilke andre enheder, du har prøvet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 18-06-2013
    kl. 10:22

Erik Rasmussen

Tjaa..

Nu er det ikke fordi jeg har "kneppet" rundt i alle mulige højt. Har spillet på et gammelt Marshall 412 i 25 år, med org. greenbacks. Da jeg fik mit TT212, satte jeg to nye greenbacks i, det var ikke fedt..
    Efter at ha' kørt godt rundt i højtaler suppedasen, satte jeg Scumbacks i og blev en glad mand, så glad at jeg var lige ved at bestille dem til mit gamle marshall 412 også. Har dog beholdt de orginale greenbacks i det..
    Så ville bare lige smide Scumback ind i snakken. Kunne være der var andre der havde gode (eller dårlige) erfaring med dem. De gør jobbet overordentlig godt for mig..
    Erik

Svar på dette indlæg
  • 18-06-2013
    kl. 13:06

Søren Alwan

Når du...

siger "Greenbacks", hvad lægger du så i dét - altså udover, at der vel er tale om en Celestion-højttaler med en grøn kappe bag på? Dem er der dælme lavet mange forskellige af...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 18-06-2013
    kl. 13:54

Erik Rasmussen

Ved ikke lige hvad de præsis hedder, men hvor mange forskellige 25W lavede celestion i slut 60'er?

Svar på dette indlæg
  • 18-06-2013
    kl. 15:08

Søren Alwan

Et par...

stykker i hvert fald. Som minimum både en lead- (75 Hz) og en bas- (55 Hz) version. Disse findes så i forskellige varianter. Men i og med at vi har fået det indsnævret til 25 watts versionen har vi allerede indsnævret feltet betragteligt, da mange bruger betegnelsen "Greenback" om enhver Celestion-enhed med en grøn kappe på. Og dem findes der, som tidligere antydet, rigtigt mange forskellige af... :-)

Når det så er sagt, må jeg tilstå, at jeg ikke selv har prøvet disse Scumback-enheder. Endnu da. Men jeg har godt set, at folk skriver pæne ting om dem. Det kunne være sjovt engang ved lejlighed lige at prøve at høre en Scumback og mine nye "yndling" (Efter at have været G12H30 55Hz-fanatiker i mange år) Weber 1265 ved siden af hinanden.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-07-2013
    kl. 15:59

andreas o´carroll

WGS vs Weber 1265

Jeg har AB testet WGS ET65 og Weber 1265. Efter min mening har WGS ET65 lidt mere top, en anelse mere scooped i mellemtonen, og en lidt løsere,ikke så tight bund.
    Jeg synes at Weberen er mere balanceret og er mere til den strammere bund, så den beholdte jeg.
    Synes ikke der var så stor forskel på hvor højt de spillede....

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2013
    kl. 11:03

Martin Klaja

Scumback M75

Her er et eksempel på, hvordan en Scumback M75 KAN lyde!

http://youtu.be/SxHcIksg3VE

Her i hænderne på min gode ven Simon Gotthelf...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk