Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Finish af lak - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-08-2013
    kl. 17:36

Janus Thorborg

Finish af lak

Hey. Jeg har i det sidste stykke tid renoveret en gammel grim bas, og har i den forbindelse hjulpet mig selv til info i hele processen p nettet (da jeg ikke er s erfaren indenfor omrdet). Jeg har lagt mrke til at google har sendt mig herind mange gange, og tnkte jeg ville sprge til rds her, da det virker som om der er mange erfarne folk her :)

Jeg har slebet den ned og derefter smurt den ind i grn spritbejdse. Herefter har jeg med to dages mellemrum givet den 3 lag spray lak (polyurethan) og slebet den ned efter hvert lag med 4-800 korn. Det har jeg cirka gjort 6 gange nu. Frst en dse satin og derefter klar glans.
    Nu nrmer det sig finishen, og det har jeg lige et par sprgsml om. Frst og fremmest, hvor lang tid skal lakken hrde inden jeg kan polere den? Jeg har ogs kbt noget 2000korn vd sandpapir jeg regner med at slibe den med inden jeg polerer den. Men selve poleringen, hvad er processen i det? Jeg leder selvflgeligt efter en hjglans her :)

Jeg kan f adgang til nogle maskiner og gre det med, men hvis det kan gres i hnden ville det helt klart vre at foretrkke. S hvad skal jeg have fat (poleringsmiddel - svamp ? eller hvad) og hvordan.. Hvis nogle gad at hjlpe lidt, ville det vre fedt :)

Mvh

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2014
    kl. 22:11

jesper Bach

efter korn 2000, en tur med autosol chromeglans p polr klud, og masser af knofedt, det giver helt klart det bedste resultat. til sidst gul og rd slipoline.. og frdig

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk