Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
- Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 12-09-2013
    kl. 09:54

Jonas Grundsted

Hej Søren.
    Tak for svar. Der er en indbygget forforstærker i pladespilleren, men den er sikkert ikke så kraftig. Lige pt. Kan jeg sagtens høre mine lp'er, men det ville da klart være fedt med en mere jævn volume imellem pladespiller og cd afspiller. Har du nogle anbefalinger mht. En phono RIAA forforstærker som ville hæve niveau forskellen?

Mvh. Jonas

Svar på dette indlæg
  • 11-09-2013
    kl. 22:51

Søren Alwan

Har du...

En phono-forforstærker i kæden mellem pickup og forstærkerens indgang? Ellers må det da mildest talt også lyde lidt underligt p.g.a. den manglende RIAA- (frekvens-) korrektion...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-09-2013
    kl. 09:54

Jonas Grundsted

Hej Søren.
    Tak for svar. Der er en indbygget forforstærker i pladespilleren, men den er sikkert ikke så kraftig. Lige pt. Kan jeg sagtens høre mine lp'er, men det ville da klart være fedt med en mere jævn volume imellem pladespiller og cd afspiller. Har du nogle anbefalinger mht. En phono RIAA forforstærker som ville hæve niveau forskellen?

Mvh. Jonas

Svar på dette indlæg
  • 12-09-2013
    kl. 12:14

Søren Alwan

Har...

Din Hifi-forstærker ikke andre indgange end én, som er beregnet til en CD-maskine?

Svar på dette indlæg
  • 12-09-2013
    kl. 13:39

Jonas Grundsted

Forforstærker phono....

Hej Søren.
    Det er et gammelt Technics mini anlæg ( der iøvrigt lyder super fedt) som kun har phono indgang på den externekanal... De andre dele i anlægget er koblet sammen af nogle andre slags kabler ( små klik kabler ) som fulgte med. Jeg tænker at det er technics eget mærke....
    Vil en RIAA forforstærker imellem pladespilleren og den externe kanal på selve anlægget booste signalet mere end den der er indbygget i pladespilleren? Isåfald er der noget særligt mærke i forforstærker du kan anbefale?
    Mange hilsner - Jonas.

Svar på dette indlæg
  • 13-09-2013
    kl. 17:56

Søren Alwan

Du skal...

Jo ihvertfald kun have én RIAA-korrektion i sving af gangen. Nu kender jeg intet til hverken følsomheden på dit anlægs eksterne indgang eller soecifikationerne for din grammofon og dens indbyggede forforstærker. Så det er næsten umuligt for mig at sige ret meget fornuftigt om, hvorvidt man kan rode lidt med ét eller andet og i givet fald, hvor man smartest gør det, for at hæve signalniveauet fra din grammofon.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk