Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hjælp til øverstudie - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 25-09-2013
    kl. 13:13

Lauge Heebøll

Hjælp til øverstudie

Hej Alle!

Vi optager demoer på livet løs i vores øvelokale. Det vi bruger er en ZOOM H4N så vi kan optage 3 spor. Det vi gør er at optage 2 guitar på den integrerede stereo mic og så splitter vi bas og trommer i hvert sit mono spor via de to XLR indgange. Dernæst kan vi så overdubbe vokal, kor, tamburin osv. Det fungere sådan set fint nok til helt skrabet demo materiale.
    MEN! Jeg kunne sindsygt godt tænke mig på et tidspunkt at kunne optage 12 spor på en gang. Det jeg drømmer om er at kunne optage alle instrumenter i høj kvalitet. (Det vil selvfølgelig ikke blive lige så godt som hvis det var i et rigtigt studie, men i hvert fald så det vil være muligt bedre at mikse på de enkelte instrumenter).
    Det jeg leder efter er altså ikke noget kompliceret studie, men et rent digitalt løsningsforslag til at optage flere spor på en gang!

Er der nogen der har nogle løsningsforeslag til dette?

Jeg bruger Logic og tænker at det der skal til at noget 12 kanals lydkort m. firewire (det er vel det mest optimale), pre-amp og så selvfølgelig mic's til trommer og forstærkere.
    Ved godt det er meget bredt spørgsmål, men lad mig høre hvad i tænker!

Mvh
    Lauge Heebøll

Svar på dette indlæg
  • 30-09-2013
    kl. 17:34

Emil Rørbech

Vi bruger..

også Zoom h4n'ern i øvelokalet. Jeg har fået ret fede resultater hvis du kører mics til mixeren (vi bruger en soundcraft efx med 8kanaler) laver de grove eq-ting på den. - og derfra Rec-out ind i h4n's lille stereomic indgang. På den måde er du ikke begrænset til 4 indgange.

Selvfølgelig får du ikke ikke 12 selvstændige spor som du kan frit lege med, - Men du kan evt. indspille musikken og derefter lægge vokal og detaljer på bagefter.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk