Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-10-2013
    kl. 11:09

Carsten Pedersen

Billige rør !

Hej Lasse !
    Ja , nu ved jeg godt at jeg svarer på det modsatte af , hvad du spørger om .
    Hvis JEG havde sådan en fin Ampeg forstærker , så ville jeg ikke drømme on at sætte de billigst mulige rør i . jeg ville mindst finde nogle rør af middel kvalitet .
    Men det er jo DINE penge , der skal bruges på projektet , det ved jeg godt .
    mvh.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2013
    kl. 11:09

Carsten Pedersen

Billige rør !

Hej Lasse !
    Ja , nu ved jeg godt at jeg svarer på det modsatte af , hvad du spørger om .
    Hvis JEG havde sådan en fin Ampeg forstærker , så ville jeg ikke drømme on at sætte de billigst mulige rør i . jeg ville mindst finde nogle rør af middel kvalitet .
    Men det er jo DINE penge , der skal bruges på projektet , det ved jeg godt .
    mvh.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2013
    kl. 12:02

Søren Claudius

Er...

...sådan en fætter ikke bestykket med 6 stk 6550'ere?
    Det billigste jeg lige hurtigt kan finde er her:
    http://www.thomann.de/dk/bugera_6550b6.htm

Mvh Søren Claudius
    www.claudius-elektronik.dk

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2013
    kl. 16:36

Morten Lyse Pedersen

Jeg ville nok også

gå efter at få et sæt fra en leverandør, der tester og matcher dem selv. Watford-valves kunne være et godt bud. TubeTown har jeg også fået mange gode, og ganske få dårlige, rør fra.

Man må så undre sig over, at man har en (!) Ampeg, og efterspørge de billigst mulige rør.

Det svarer lidt til at have en lækker Mercedes og spørge om, hvem der vil levere de billigste dæk til den..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2013
    kl. 23:20

lasse gols

Har købt

Tung-Sol 6550 fra Watford.

Jeg har tidligere handlet nogle gange hos Watford, men de er ikke nødvendigvis altid den billigste forhandler...

Og mit spørgsmål skulle egentlig mest forstås som en rimelig forhandler. Jeg har nørdet elektronik i over 30 år, og jeg vil sige, at der er mange latterlige salgstrick i den branche. Logisk nok, for der er mindst ligeså mange købere, som man kan få til at tro, at pris og kvalitet følges ad. Og så ellers bare banke prisen i vejret.

Rør-markedet er bestemt ingen undtagelse. Jeg vil sammenligne luksuspakken til Ampeg til $10.000 med de dersens sindsygt dyre phono-kabler, som de med held kan sælge inde i Hifi-klubben. Og hvis man vil ha kvalitetslyd til bassen, så skal man nok ikke købe Ampeg. Vel er de kostbare, men over halvdelen af pengene er for brandet.

Nå, det var så min mening - jeg kan sikkert hurtigt starte en religionskrig, men jeg er godt tilfreds med at få billige Tung-Sol, Sovtek, JJ osv.

Svar på dette indlæg
  • 15-10-2013
    kl. 07:21

Morten Lyse Pedersen

Skulle jeg

ligge hovedet på blokken for nogen rør-pushere, blev det nok Watford valves. - Jeg vil lige smide en Thumbs-up for dit valg. Og er Tung-Sol'ene 6550'erne ligesom f.eks deres 12AX7 reissue, kan du forvente klippestabile rør der holder godt. - Det er i hvert fald min erfaring med Tung Sol (12AX7.)

Deres cryo-ting ved jeg ikke lige, men jeg har udelukkende modtaget rør derfra, som måler aldeles fremragende.

Men som sagt, jeg køber mest mine rør ved Tube-town.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk