Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Ikke HMH !! - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-01-2014
    kl. 17:06

Carsten Pedersen

Ikke HMH !!

Jeg kan IKKE anbefale HMH guitar Stenstrup Sydfyn .
    Han sleb engang bånd på min Fender P-Bas .
    Jeg måtte have den til en anden instrumentmager , for at få lavet et ordentlig setup på min bas . Det var meget amatøragtigt .
    Men det er rigtigt , at han er en flink fyr .
    Hvad med Johny Mørch ? Ham har jeg kun hørt godt om vedr. skift af bånd og setup af guitarer og basser .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2013
    kl. 13:52

Søren Alwan

Hvis...

du skulle vælge at skifte hele halsen, så vent i det mindste, til du har fundet en anden hals, som bekommer dig. Jeg tror, at jeg personligt ville få den ombåndet, selv om det næppe er den billigste løsning. Og lad nu være med at få det gjort hos én eller anden klamphugger. Jeg har fået fuck´ed op til flere guitarhalse up hos ellers "gode og velrespekterede" guitarbyggere - vi taler om alt fra bånd, som er hamret skævt i, over gribebrætter, der pludselig havde en helt anden radius end før, til halse, der pludselig ikke kunne justeres, fordi båndenes "tanger" ikke var tilpasset ordentligt og derfor tvinger halsen bagud. Faktisk er der kun én guitarbygger tilbage i Jylland, som jeg ville overlade sådan en sag til - Victor Smith (Flatbush Guitars). På sjælland ville jeg nok gå til Ole Kehlet, hvis det var en ombånding, det drejede sig om.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2013
    kl. 14:33

henrik seidenfaden

ja..

jeg er nok også mest til at bevare den gamle hals, der er et ret lækkert stykke træ langt fra de billige halse man ofte ser. Jeg kan desværre også et par dårlige historier om ellers veletablerede guitarbyggere og sammenlagt med den håbløse økonomi i projektet får det mig til at overveje at skifte halsen. Men på den anden side kan man jo også hurtigt komme til at bruge både meget tid og mange penge på at finde en anden god strat.

Svar på dette indlæg
  • 04-01-2014
    kl. 20:28

Carsten Ingemann

Ombånding eller....

Jeg har i 2013 fået ombåndet en 42 år gammel Les Paul hos Reitz Guitars i Skals nord for Viborg. Efter 7 måneders forløb kan jeg kun sige, at arbejdet er prima udført. Han har også båndslebet 3 andre instrumenter heriblandt en Tokai fra midt 80erne. Alt arbejde er glimrende udført.

God fornøjelse!

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 19:21

Søren Alwan

Helt enig!

Men i det konkrete tilfælde (en nedslibning/ændring af profil på en Strat-hals) blev der ellers vurderet, målt, mærket efter taget aftryk, fotograferet i alle ender og kanter samt sammenlignet med en reference-hals, så man ikke skulle synes, at der var så meget at gå galt af. Men OK: Det ER ikke en nem disciplin. Så det var ikke dét, der skulle skille os ad.

Men at det efterfølgende lakarbejde så mildest talt ikke var af en standard, så man uvægerligt måtte tænke "Du skal vist lige øve dig i nogle år endnu, kammerat", gør, at jeg ihvertfald lige venter "nogle år endnu", før jeg skal have kammeraten til at lave noget på mine guitarer. Som sagt blev udgangen på det, at jeg måtte ofre det dobbelte for at få det lavet helt forfra hos en anden guitarbygger, som så senere i dén grad blev fyret efter at have klampet et bånd - ikke bare LIDT - skævt i en Strat-hals fra 1968.

Ak ja, det er sgu´ ikke nemt at få ordentlige folk nu om dage... :-)

Jeg har tidligere i tråden anført, hvor jeg personligt ville gå hen. Hvor andre vælger at lægge deres tillid og penge, er helt og holdent deres sag!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 19:30

Søren Alwan

OG...

efter min ydmyge mening er ting som vintage-halse, der bliver mere eller mindre ødelagte, fordi en given guitarbygger enten klamper et bånd skævt i (og tilmed faktisk udfører et imponerende stykke arbejde med at fylde den originale, lige rille til båndet op bagefter...), eller en guitarbygger sliber en 7,25" radiud ned til "flad" og derefter leverer en hals med et "back bow", ikke at betegne som en lille bøf eller "slå en skævert". Det er simpelthen bare dårligt håndværk med vidtrækkende konsekvenser for det pågældende instrument. End of story!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-01-2014
    kl. 21:05

Søren Alwan

Jeg kan så kun...

sige, at han er én af dem, jeg har "vinket af". Det kostede mig efterfølgende omkring 6000 kroner at få rettet op på en modifikation på en Strat-hals, som jeg i første omgang havde givet 3000 for hos Reitz. Så jeg tror ikke, at jeg personligt skal have min 44 år gamle Les Paul forbi dér. But each to his own...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 14-01-2014
    kl. 20:50

Søren Alwan

Narh...

jeg har også hørt lignende historier fra Sydfyn.

Jeg fik engang ombåndet en Strat. Én ting er, at guitarbyggerens opfattelse af "vintage-bånd" i hvert fald er meget anderledes end Fenders og min. Uden beregning fladede den gavmilde guitarbygger så også lige mit gribebræt ud fra de originale 7,25" til måske 10-12". Jeg ved ikke, om det var ment som en gave. Men jeg havde absolut hellere været foruden. Det værste er dog, at han så til gengæld ikke havde spildt tiden med at tilpasse de "finner" på båndenes "tanger" - altså den del, som går ned i selve gribebrættet. Og resultatet er da heller ikke udeblevet: Når man banker 21 for brede bånd-tanger ned i et gribebræt, sker der uvægerligt dét, at halsen tvinges bagud. Med andre ord: Som en ekstra lille gave fik jeg også et "back bow" på halsen med i prisen. Så nu kan denne guitar kun lige med lodder og trisser justeres op på én helt bestemt måde (hvis meningen er, at man skal spille på den). Så jeg går sådan i mit stille sind og sparer sammen til at få den ombåndet igen. Og det bliver nok næppe hos den samme.
    Hvad andre vælger at gøre, skal jeg ikke blande mig i.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-01-2014
    kl. 10:38

Erik Rasmussen

Silas i Rock City Århus har båndet om for mig, fantastisk arbejde..

Svar på dette indlæg
  • 14-01-2014
    kl. 10:59

michael madsen

prøv HMH guitar Stenstrup sydfyn
    er ikke så dyr så vidt jeg ved
    og en flink fyr

Svar på dette indlæg
  • 14-01-2014
    kl. 17:06

Carsten Pedersen

Ikke HMH !!

Jeg kan IKKE anbefale HMH guitar Stenstrup Sydfyn .
    Han sleb engang bånd på min Fender P-Bas .
    Jeg måtte have den til en anden instrumentmager , for at få lavet et ordentlig setup på min bas . Det var meget amatøragtigt .
    Men det er rigtigt , at han er en flink fyr .
    Hvad med Johny Mørch ? Ham har jeg kun hørt godt om vedr. skift af bånd og setup af guitarer og basser .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 10:00

Carsten Pedersen

Det er efterhånden om mange instrumentmagere i Danmark , at man hører at de har lavet en ordentlig "Bøf" . Det får jo ikke folk til at bruge dem , og truer jo deres forretnings eksistensgrundlag .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 19:01

Morten Lyse Pedersen

Jeg har kun fået lavet

forskellige små-jobs hos instrument-magerne, og kun hos Reitz i Skals. Jeg har ikke noget som helst dårligt at sige om de ting, han har lavet for mig. En stol til en Gretsh, to båndafretninger og en lakering af en skadet ahorn Strat-hals.

Jeg tror alle de nævnte i denne tråd kan "slå en skævert." Ikke bevidst, men jeg tror der i arbejde med instrumenter kan opstå detaljer ved et givent stykke arbejde som de fra tid til anden overser. - Eller slet og ret, at man ikke med kunden har fået kommunikeret 100% klart om forventningerne og hvad "håndværkeren" anser for muligt. At man kan "vinge nogen af" er for mig at se en personlig sag og jeg ser på ingen måder ned på andres dyrt købte erfaringer. Jeg tror som sagt bare at instrumentmageri, som det det fag det er, har en meget lille fejlmargin som det er svært at holde sig inden for HVER gang.

Så kunne man jo håbe de vil tage kampen op igen, hvis kunden vender tilbage og ikke er tilfreds. - Det er jo dét service går ud på.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 19-01-2014
    kl. 16:40

Niels Pedersen

Tilfreds med HMH

Jeg har fået ændret radius på min Stratocaster fra 7,25´´ til 9,5´´ samt fået nye bånd i for nogle år siden hos HMH og er stadig fuldt ud tilfreds med resultatet. Kan inspiceres i Odense, hvis nogen har lyst. ;0) Tolerancerne fra guitar til guitar er nok så små, at det er svært at garantere 100% succes hver gang...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk