Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Dårlig service ? - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 16-01-2014
    kl. 09:47

Carsten Pedersen

Dårlig service ?

Jeg har handlet en del i 4-Sound i Odense , og kender kun til denne butik .
    Jeg synes at jeg har fået god service og info hos dem .
    Desuden er det efterhånden ikke mange varer Thomann er væsentlig billigere med .
    Så , jeg er enig med Bjarne i , at det vil være synd hvis 4-Sound lukker .
    4-Sound har et udvalg som mande andre butikker ikke har .
    Men 4-Sound er 4-Sound på godt og ondt .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 15-01-2014
    kl. 23:05

ESKILDSEN bjarne

Og det gør de så - derefter har i ingen steder at gå ind og prøve, så må i starte bilen og køre til Tyskland - alternativt bestille hjem og senere sende retur

Brug de danske leverandører ...

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 02:47

tommy strauss

der er jo mindre butiker her hjemme. der bruger tid på at give god info

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 12:04

ESKILDSEN bjarne

bare rolig

Bare rolig - de lukker også, hvis du bare kigger / prøver og så bestiller hos Thomann

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 09:47

Carsten Pedersen

Dårlig service ?

Jeg har handlet en del i 4-Sound i Odense , og kender kun til denne butik .
    Jeg synes at jeg har fået god service og info hos dem .
    Desuden er det efterhånden ikke mange varer Thomann er væsentlig billigere med .
    Så , jeg er enig med Bjarne i , at det vil være synd hvis 4-Sound lukker .
    4-Sound har et udvalg som mande andre butikker ikke har .
    Men 4-Sound er 4-Sound på godt og ondt .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 12:29

tommy strauss

det er deres studio afd i kbh
    der siger et og viser sig noget andet

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 22:19

KBH Band

Meget dårlig service

Jeg kan kun tale om 4Sound i Århus, og det gælder begge butikker. Jeg har handlet der en del før i tiden, og hver gang oplevet en fuldstændig mangel på service. Usædvanligt arrogante ekspedienter, som nærmest ikke gider værdige en et blik.
    De gider ikke se op fra computeren, og tager gerne telefon midt i en samtale med en.
    Jeg har adskellige gange måttet ind og bytte forstærker og ligende, og så oplevet at de nærmest anser en for en pestilens når man kommer slæbende med grejet.
    Jeg har oplevet at de mente jeg skulle tage demo forstærkere til fuld pris, og når jeg sagde nej tak, og ville have en helt ny, så kunne det ikke lade sig gøre.
    Jeg har været i butikken for at købe pedal-board, og da de så kun havde en demo, så ville de sende en ny hjem til mig.
    Da den kom, viste det sig at være en brugt.
    Det er så efterfølgende sket flere gange med gear jeg har købt som nyt, men hvor det har vist sig at være brugt.
    Manualeposerne revet op, fedtede fingre, ledninger dårligt rullet sammen og tydelige brugsmærker.
    Når jeg så har gjort opmærksom på det, så er der intet kommet ud af det.
    Jeg kender mange, også seriøse og prof. musikere, som mig selv der ikke mere kommer i 4Sound.
    Der er ved at brede sig en dårlig stemning omkring firmaet, og det kan undre at ejerne ikke gør noget ved det.
    De kunne bare gå en tur ind i butikken i midtbyen i Århus, og så lade som om de er almindelige kunder, så ville de opleve de unge højrøvede, bedrevidende og selvovervurderende typer der er ansat der.
    Og der er altså andre butikker, hvor man kan få både kvalitet, udvalg, og ikke mindst god service.
    Men det er så bare min mening.

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2014
    kl. 22:44

tommy strauss

ja det er sku som et dårligt super marked

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 12:37

Morten Lyse Pedersen

Jeg kommer sjældent

i musikbutikker, - og handler desværre sjældnere.

Jeg har hos 4 sound oplevet udmærket service, hverken bedre eller ringere end så mange andre butikker. Thomann fungerer også, er min erfaring, men ofte kan 4Sound udmærket matche deres priser.

Men jeg priser mig godt nok lykkelig for, at jeg ikke skal betjene "seriøse og proff." musikere som kunder. Kommer vadende ind og forlanger at personalet skal bruge oceaner af tid og høflig vejledning på ting, de har læst på nettet, kan gøre dem til stjerner. Og når skuffelsen over sammenstødet af mellem folks selvfede opfattelse af egne evner og virkeligheden så melder sig. -Så er det butikkens skyld som så med største selvfølgelighed skal tage brugte produkter ind og give pengene tilbage med et smil. Alt sammen til samme pris som et lager ude på landet med ufaglærte lagermedarbejdere, uden omkostninger af noget art kan sende produktet med posten til. - Og får man ikke sin vilje, uanset om man har ret,rimelighed og købelov på sin side eller ej, så sviner man bare butik og personale til på nettet.

Øv, for en sindsyg dårlig stil.

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 12:55

tommy strauss

ja ja kloge aage

så kan de jo bare sige de intet ved om det de sælger

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 13:31

KBH Band

Hvad snakker du om??

Jeg ved ikke lige hvordan du er kommet frem til dine udgydelser, Morten Lyse.
    Der er da vist ikke noget i det jeg skriver, som skulle give noget indtryk af at der bare vades ind og forlanges særbehandling på nogen måder.
    Og selfed opfattelse af egne evner, ..o.s.v...er da helt ude i hampen.
    Der er intet af det jeg har beskrevet, som falder ind under det vrøvl.
    Jeg har kun beskrevet den behandling jeg har fået i de nævnte butikker.
    Og intet andet.
    Jeg har altid opført mig venligt og korrekt, og aldrig forlangt nogen form for urimelighed eller særbehandling.
    Men når man køber varer som skal være nye, så bliver man nok lidt negativ, når det viser sig er det er brugte varer.
    Jeg har heller aldrig bedt om at få penge tilbage for noget som helst ..bare få den vare jeg har betalt for, og ikke andet.
    Jeg ved ikke hvor du plejer at handle, men du må være en meget speciel kunde, hvis du affinder dig med at betale fuld pris for en brugt vare.
    Det virker som om du ser det som din opgave at forsvare 4Sound uanset det der er skrevet i mit indlæg.
    Du forvrænger det jeg har skrevet, og udlægger det på din egen fantasifulde måde, hvilket i al sin enkelhed kan tjekkes hvis man læser det der er skrevet.
    Alene det at du kommenterer det faktum at jeg er prof og seriøs musikker på den latterlige måde som du gør, virker helt malplaceret og sørgelig.
    Men du skriver jo at du ikke kommer i musikbutikker, og sjældent handler, så man kan jo undre sig over at du alligevel er i stand til at bedømme de samme butikker og ikke mindst vi der er, eller har været kunder, og vores opførsel.
    Og da der jo ikke er tale om andet end kendsgerninger, og fuldstændig korrekt gengivelse af de faktiske forhold, i mit indlæg, så kan jeg ikke se hvordan det kan være dårlig stil, at dele de oplevelser med andre.
    Hvad dine motiver er, for at skrive som du gør, ved jeg ikke, men dine evner til at læse og forstå det der står i mit indlæg, lader meget tilbage at ønske.

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2014
    kl. 15:27

Søren Korsgaard

Både og

Både Tommy Bjarne og Morten har jo vigtige pointer her. Selvom jeg faktisk i en fjern fortid har været ansat hos Aage( som det hed dengang) så vil jeg alligevel forsøge at være objektiv. Det er dårlig stil at man ikke holder det man lover !! punktum. Så hellere dobbeltchecke end love kunden noget. Det er også dårlig stil at gå ind i en butik og prøve noget af for så at købe det på nettet. MEN!! Det er dælme også dårligt håndværk og endnu dårligere købmandsskab når jeg gang på gang oplever at få bedre service på nettet end i en fysisk butik. Her tænker jeg ikke specielt på 4Sound men generelt. *Når detail handlen piber så er en pæn del af det selvforskyldt. Det virker som om at de stadigvæk tror at det er nok at man lige kigger op fra sin Iphone og siger hvis ikke den hænger dernede så har vi den nok ikke" At så musikere ikke er verdens letteste at sælge til og servicere er så noget helt andet. Vi vil som kunder gerne ha en oplevelse og helst en positiv en af slagsen når vi bevæger os ud i virkeligheden, ellers køber vi på nettet, for der kan vi få varen og når så oplevelsen alligevel mangler så vælger mange den nemme løsning. Problemet opstår jo også tit fem minutter inden lukketid fredag eller lørdag når man lige mangler et kabel, plekter eller lign så er der dælme godt nok langt til Erlangen og lidt kortere til den lokale forhandler.

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2014
    kl. 18:55

Søren Korsgaard

Dumt og dårlig stil

Jeg læste engang en bog der hed "Vejen til kundens hjerte" (en fed bog iøvrigt) som burde være pensum hos alle der arbejder i detail handlen. Eksemplet du kommer med er skræmmende dumt. Jeg oplevede engang at jeg næsten lavede det samme nummer. Men hvor det endte fint: Der kom en gut ind i butikken og det var ikke spa og tøj han havde brugt sine penge på. Han lignede en hjemløs men købte to guitarer kontant for ca 70.000 og tog en taxa fra kbh til Odense så man ved aldrig.
    Men det piller ikke ved at mange af de handlende ligger som de har redt, mange kunne godt hænge skiltet med på vej ti at lukke på grund af manglende interesse.

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2014
    kl. 18:38

Slettet Bruger

4sound

Må tilslutte mig tanken om at jeg helst ikke handler i 4sound hvis jeg kan bliver fri. Mine dårlige oplevelser handler om Århus afdelingen i Vestergade. Har igennem tiden ikke alene modtaget ufattelig ringe service og uvidende ansatte der er ligeglade med kunderne, men faktisk også deciderede ubehagelig adfærd fra enkelte ekspedienter. Et af de stærkeste eksempler jeg husker er blandt andet at jeg sad og prøvede en Gibson Hummingbird akustisk guitar da en ansat kommer hen og siger følgende:
    "Du skal lige hænge guitaren på plads igen. Du ligner overhovedet ikke en der har råd til at købe den... så vi gider ikke du laver ridser i den så den næste der kommer ikke gider at købe den!" Det skal her understreges at jeg udemærket havde pengene og at jeg inden bemærkningen havde taget beslutningen om at trække kreditkortet op af lommen. Jeg ombestemte mig selvfølgelig efter den behandling. Herefter gik den samme ansatte person direkte hen og flåede en guitar der var omkring 10.000 kr dyrere ned fra hylderne og begyndte at hamre det ene guitar-riff af efter det andet, tilsyneladende kun for egen morskabs skyld.

Svar på dette indlæg
  • 21-01-2014
    kl. 14:41

KBH Band

Trustpilot

Jeg vil anbefale alle at gå en tur på Trustpilot, og se hvad andre skriver om emnet.
    Her vil det åbenbares, at det ikke er en enlig svale, når man mener sig dårligt behandlet.
    Der er også eksempler på brugte varer som sælges som nye, og andre former for dårlig og urimelig behandling.
    At man har en positiv oplevelse hos 4Sound kan jo ikke fjerne de dårlige oplevelser folk har haft. Så derfor kan det undre når nogen synes de skal skrive noget positivt om firmaet.
    Det er jo ikke sådan at de gode oplevelser opvejer, eller fjerner de dårlige.
    Sådan, at fordi man har gode oplevelser, så gælder de dårlige ikke...de dårlige bliver ikke mindre dårlige eller mindre sande og urimelige.
    Hvis man vil bestille varer hos 4Sound, og løbe den risiko at man så modtager en demo eller brugt vare, så hjælper det jo ikke, at andre ikke har oplevet det fænomen.
    Det kan derimod være en hjælp til at undlade at løbe den risiko, at man har hørt om andres dårlige oplevelser.

Man kan så lave en statistik som siger noget om hvor stor risikoen er for en dårlig behandling.
    Men i mit tilfælde vil det så være 100% for de varer jeg har løbt over nettet.
    De har nemlig alle været enten demo eller brugt.
    Det er så træls at man henter varen på posthuset, skal tilbage til posthuset for at returnere, og så igen på posthuset for at hente den nye vare.
    Og ikke så meget som en undskyldning eller beklagelse fra 4Sound i den forbindelse.
    Så mon ikke man skal overveje en anden butik, og så der håbe på en ordentlig behandling?
    For når man ser på hvor mange der føler sig dårligt behandlet af 4Sound, på den ene eller anden måde, så tegner der sig et mønster, som er svært at overse.

Og så er det da ret underligt, at den historie Henrik Kristensen omtaler med Hummingbirden, har jeg haft næsten magen til, bare med en Custom Shop Fender.
    Og det er den samme butik.
    Måske det er den samme ekspedient??

I samme butik ville jeg købe en forstærker til mere end 10.000kr.
    Jeg prøvede den, og ville så have sådan en, dog bare en helt ny selvfølgelig, som ikke havde stået og pumpet i forretningen i gud ved hvor længe.
    Rør har jo en begrænset levetid.
    Det kunne jeg ikke få.
    Ekspedienten gloede undrende, vendte det hvide ud af øjnene, og med nedladende stemme sagde han, at det måtte jeg jo selv om så.
    Han tilbød ikke at tage en ny hjem...han vendte sig bare om og gik over og satte sig ved computeren, og gav sig til at tale i telefon.
    Ingen farvel..ingen på gensyn...bare et fjernt, tvært blik, som om man var en uønsket sygdom.
    Jeg var lige ved at tage fat i klovnen og ruske lidt liv og dannelse i ham...men undlod det dog alligevel...men der var jeg sgu godt nok tæt på.
    Min kæreste var med, og overhørte det hele, så vi ved at sådan faldt ordene, og sådan opførte han sig.
    Så vi gik fra biksen uden forstærker, og bestilte en et andet sted.
    Og det var sidste gang jeg satte mine ben i den forretning.
    Jeg kunne smide adskellige eksempler på ringe opførsel og service...i Odense...i Hasle...i Vestergade..og i Ålborg....men dem skal jeg nok gemme til en anden lejlighed.

Svar på dette indlæg
  • 22-01-2014
    kl. 17:28

Søren Alwan

Ja...

jeg må også erkende, at det er min erfaring, at det virker som om, at "onkel Aage" har lagt sig i selen for i deres Århus City-afdeling at ansætte de ultimativt mest snotdumme, ubehøvlede teenage-ekspedienter - nøje udvalgt efter deres evner udi direkte sjofel behandling af deres kunder - som jeg nogensinde har oplevet i nogen forretning af nogen art!. Nu er det efterhånden adskillige år siden, jeg overhovedet har har overvejet at sætte mine ben der. Men man har da lov at håbe, at der er sket en vis udskiftning siden, selv indlæggene i denne tråd godt kunne pege i retning af, at det desværre ikke er tilfældet. Hvis det er dén standard, 4Sound har tænkt sig at lægge for dagen, bliver det ikke mig, der kommer til at savne dem, når de lukker. Jeg har klaret mig glimrende uden dem i mange år. Det tror jeg også fint, at jeg kan i fremtiden...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2014
    kl. 18:56

Morten Lyse Pedersen

Det jeg stødes lidt over

er, at man bare udtrykker sin utilfredshed et sted som her og hamrer løs på nogen der ikke kan forsvare sig. - Jovist, de kunne da prøve at lave et sobert svar hvor man lige dele forklarer sine vanskeligheder og hylder detailhandelsprincippet om, at kunden altid har ret.

Jeg tror ikke det vil gøre nogen forskel.

Hvad der kunne være mere spændende var en udgivelse. Evt. her på sitet, af deres oplevelser med hade-kunder. Se dét kunne være spændende læsning..!! Mon ikke en del af de historier ville kunne forklare, hvorfor "erfarent og kompetent personale" kunne finde på at løbe skrigende væk. - Hvis altså det er tilfældet.

Faktum er jo, at når nogen i dagens Danmark bevæger sig i en butik, har de på forhånd undersøgt netprisen. Og derfra vil de ikke gå en krone op. Kommer man ikke i 4sound, forventer man at "den lille provins-butik" matcher deres pris. Og er det 4Sound forventer man en enestående sweet deal på det produkt i butikken man nu har udvalgt sig. Jeg havde det rigtig godt med at kigge forbi Alfred Christensen i Holstebro. Og jeg kan med åben pande sige, at de instrumenter jeg trods alt har købt fra ny de sidste mange år, har jeg købt dér. I bandet bruger vi INVI / MuSic2you i Viborg, som har rigtigt kompetente folk, synes jeg. A-C er lukket nu. Auktionen over konkursboet tiltrak masser af deal-huntere, men mange kom til (med auktions-salær) at betale mere for tingene, end de kunne have købt dem til i rede handel, så butikken måske kunne have reddet livet. I don't know..

Tendensen er den samme hvis man prøver at sælge noget godt udstyr brugt. Jeg har haft en totalrenoveret Klemt rørforstærker til salg i nogen tid nu. Prisen har jeg ladet faldet noget undervejs, og dba.dk annoncen har fået helt utrolig mange hits. Jeg har brugt timer på at beskrive lyden i private beskeder til gud og hver mand. Der har været EN forbi og prøve den. Jeg har fået 10 tilbud fra "ski'e kjøwenhawnere om" at vil jeg sælge til 60-70% af prisen og så lige køre 800km samt bro tur/retur så har jeg en deal. - Og hvad nu, hvis jeg kommer til Kbh, og du ikke kan lide lyden af forstærkeren, køber du så bare uanset hvad, eller hva..??

Det er som om mange tænker; "jeg vil gerne eje den der 'master built custom shop strat' der lige nu er på dba.dk til 28k. Jeg byder ham 12k. Han er nok enten idiot eller desperat og så har jeg sikkert lavet en god handel. Det rager mig så i grunden, om jeg har brug for guitaren eller bryder mig om den. - Den ryger bare på igen til 15-18k."

Jeg har ikke noget i klemme hos 4sound på hverken den ene eller anden måde. Men "markedet" dikterer at man skal være stor, for til dels at have tilpas stort udvalg og dels holde priserne det rigtige sted. - Det er ikke det samme, som at man kan skaffe dygtige sælgere, høflige kundebetjenere og kompetente vidensbetvingere fra alle markedets hjørner.

4Sound delte for nogen tid siden at de netop nu havde en eller anden aged custom shop Gibson LP i butikken til 48.000kr. Og kommentarerne var i stil med; "Ja skulle jeg give 48000 for en guitar skulle ingen andre end Gibson og mine egne hænder have rørt den..!"

Og helt ærligt, båtnakke. 4sound giver én som dig, og alle os andre, muligheden for at prøve en guitar som 99,9% af os ellers ellers aldrig ville komme i nærheden af. Du har jo ikke tænkt dig at købe den alligevel. Og skal 4sound sælge den, skal de i hvert fald give et massivt afslag, fordi der har været spillet på den. Gamle Les Pauls og Strater, uanset om de er fede eller ej, trykkes op i pris alene ved det faktum at de er gamle. Men har du denne ene mulighed for at eje en meget speciel guitar, ja så er det et problem at den har spillet 3 timer, af 10 forskellige mennesker og fået et sæt nye strenge.

Hele samfundet trænger sgu til lidt almindelig opdragelse..!

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2014
    kl. 23:11

KBH Band

Utrolig sammenblanding

Det er da helt utroligt, som du kan rode rundt i alt hvad der er skrevet her om 4Sound, Morten.
    Der er ikke et eneste sted her i tråden, hvor man, med rette, kan sige at der hamres på 4Sound og deres ekspedienter.
    Der bruges ikke et eneste ord om prisforhandlinger, og nogen der undersøger priserne på nettet. Intet...
    Så hvem det er, der kommer ind i forretningen med det som udgangspunkt, må så også være i din særegne fantasi.
    Så taler du om den lille provins-butik, og igen vrøvler du bare derud af....ingen sammenhæng med det der beskrives og kritiseres.
    Du babler bare løs i din egen lille fantasiverden.
    Så får den lidt Alfred C. Og også her har du den mening ,at det et eller andet sted er de krævende kunders fortjeneste, at firmaet er lukket.
    Du har så også en særlig indsigt i de markedskrafter, som er grundlaget for at drive en musikforretning, nemlig at markedet dikterer, at man skal være stor...som du formulerer det, og det på trods af, at der er masser af velfungerende musikbutikker ,som er lige det modsatte.
    Igen bables der bare afsted, uden fornemmelse for virkligheden.
    Du kan jo selv prøve at se hvor mange butikker, som ikke er store,du kan nævne.
    Og så skal vi da lige trækkes igennem din Blå Avis handel, og den traumatiske oplevelse det har været for dig, med de ski' Køwenhavnere.....
    Jeg vil egentlig ikke kommetere på det, men blot oplyse dig om, at man ikke bliver sat fast, hvis man vælger ikke at svare på skambud o.s.v i DBA...
    Det er næsten for anstrengende at skulle irettesætte, og ikke mindst oplyse dig om næsten alt, men i en god sags tjeneste, både for os på sitet, og selvfølgelig for samfund, verden, og univers, så må jeg forklare dig følgende:
    Når man køber en guitar, så er det altid den man prøver man køber.
    Man prøver ikke en guitar, og så når man synes den er ok, så siger man at man vil have en anden og ny.
    Dette skyldes, at ikke to guitarer er ens, selv om de er samme model, årgang o.s.v..
    Man kan sidde med 5 ens guitarer, og der er ikke to der lyder og føles ens.
    Så med mindre at der er ridser, hakker og andre tydelige brugsspor, beder man ikke om afslag i prisen.
    Er der ingen tegn på brugsspor, er det en ny guitar. Og der betales fuld pris.
    Men måske du har en anderledes opfattelse af dette også...???....Måske du engang har haft en cykel, hvor det viste sig at den ikke kunne bremse ordentligt, og som resultat af denne vederstyggelighed, valgte du at afsende en ansøgning om optagelse på Munchausen Instituttet For Særlige Oplevelser.
    Hele denne tråd, handler kun om de oplevelser af dårlig karakter, som vi er mange der har haft hos 4 Sound....at man køber nyt, og modtager brugt...at de oplysninger de giver viser ikke at være korrekte. At ekspedienterne i nogle af butikkerne, opfører sig som om de er små konger, og behandler kunderne som lort.
    Ingen steder er der noget der tyder på, at der er tale om snotdumme, særligt krævende, eller urimelige kunder.
    Ingen steder Morten Lyse.
    Men det ser du så ikke.
    Du tager bare endnu et sug af jointen, og kværner løs og dit og dat...
    Og HEY...Fede Farver ?..!!!...
    Og alt sammen med den undertone, at det er os her på sitet, som fremfører vores kritik og kunder i det hele taget, som er helt forkert på den.
    Og da du jo mener at de ikke kan forsvare sig, dem fra 4 Sound, så kan du da bare gøre dem opmærksom på hvad der bliver skrevet om dem, næste gang der fælles rygklapning i 4Sound-logen, hvor du da mindst må være små-stor-mester.

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2014
    kl. 01:40

Søren Alwan

Min eneste...

"forbrydelse" var såmænd, at jeg - da jeg (for absolut) sidste gang var på besøg i 4Sound´s Århus City-afdeling sammen med min medsammensvorne bassist, der rent faktisk ledte efter en reel mulighed for at slippe 15.000-20.000 for et basanlæg - og EFTER at have lagt øre til en frygtelig gang ukorrekt pladder om bl.a. Ampeg SVT - du ved modellen "Jeg fortæller hellere en løgn, end jeg indrømmer, at jeg ikke har forstand på det, og derfor lige skal undersøge sagen først" - at jeg så så, at de havde en guitar stående, som jeg i mange år havde interesseret mig for. Og derfor dristede mig til at spørge: "Er det OK, at jeg lige prøver denne her" (Den stod fremme og havde tydeligvis været prøvet af andre før). Hvortil den kække lystløgner fra før responderede: "Nej, det er det krafedeme ikke!" og derpå stak i et fjoget grin.

Dette sammenholdt med, at de tre unge knøse bag disken knapt nok gad at kigge op fra deres skærm - de var sikkert ved at følge med i en interessant diskussion på selvsamme forretnings forum på nettet eller noget i dén stil - da vi kom ind i forretningen... Ja, så blev den gode bassit og jeg da ret hurtigt overbevist om, at det ikke var dér, vi lige skulle lægge de ovenfor beskrevne kroner for et basanlæg i SVT-kaliber. Men dét må Onkel Aage jo selv om...

Jeg havde inden da også haft et par lignende oplevelser, hvor det virkede som om, at kunder var et desværre nødvendigt stykke "pain in the ass", og igen at man hellere stak "en hjemmestrikket forklaring" (for nu ikke direkte at sige løgn) på et spørgsmål end at sige "Det ved jeg desværre ikke lige på stående fod. Men nu skal jeg undersøge sagen".

Jeg ved ikke... Men jeg synes faktisk ikke, at jeg har foretaget mig noget urimeligt eller haft udforholdsmæssigt store fordringer. Og jeg kan slet ikke genkende mig selv i billedet som én, der ikke har villet betale prisen eller har forsøgt at krejle. Jeg har såmænd blot forventet en ganske almindelig og nogenlunde hæderlig betjening, som jeg ville gøre det i enhver anden forretning. Og de ovennævnte oplevelser har jeg så tilladt mig at gøre opmærksom på, når talen i forvejen er drejet ind på emnet.

Jeg skal som sagt ikke kunne udtale mig om, hvordan landet ligger i dag - al den stund at det vel efterhånden er 8-10 år siden, jeg sidst har sat mine ben der. Men hvis jeg på nogen mulig måde kan undgå det, kommer jeg heller aldrig til at gøre det igen.

Når dét så er sagt, synes jeg, at det er utroligt uklædeligt, når folk på infantil vis begynder at blive personlige overfor Morten Lyse eller andre, der sagligt lufter det modsatte synspunkt. Beskyldninger om fantasiverdener, hash-misbrug, Von Munchausen og hvad har vi, hører ikke hjemme i en saglig diskussion! Husk lige det dér med at gå efter bolden istedet for manden, ikke?

M.v.h.

Søren Alwan

PS: Det endte så i øvrigt med, at vi købte et brugt basanlæg gennem DBA. Vi kørte selv ud og hentede det. Og vi betalte nøjagtigt den (rimelige) pris, som sælgeren forlangte for det.

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2014
    kl. 01:48

Søren Alwan

I øvrigt...

var det noget nær første, jeg foretog mig, da jeg kom hjem fra den ovenfor beskrevne tur i Aage, at oprette en tråd på deres eget forum netop omkring deres kundeservice - kun for at se den lynhurtigt blive bortcensureret af sitets moderatorer. Sandheden ER åbenbart ikke en størrelse, som onkel Aage har det så godt med. Det er også ved at være mange år siden, at jeg har været at finde på benævnte forum...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2014
    kl. 10:35

KBH Band

Hr Søren Alwan

Jeg læser, med interesse dit indlæg, og til min store forundring ser jeg at du mener jeg i mine indlæg går efter manden istedet for bolden.
    Jeg vil påstå, at i dette tilfælde er der tale om to alen af samme stykke.
    Den gode Morten Lyse lagde selv kimen til dette fænomen, hvilket kan læses i hans første indlæg.
    Her bliver min kommentar, og benævnelse af min status som seriøs og proff,det sidste betyder såmænd bare at man har musikken som levevej, udlagt som om man så har en selvfed oplevelse af egne evner, og man bare kommer vadende ind i butikken ..o.s.v...
    Jeg mener så, at vælger man den form for personlig overfald, som hr. Lyse udsætter stakkels mig for i sit indlæg, med de voldsomme psykiske traumer til følge, som jeg nu er lidende under, så må man også kunne tåle bare en smule tilbage af samme skuffe.
    Også uden at det skal opfattes som andet end pixel på en skærm.
    Så Hr. Alwan, havde du delt dine moralske overvejelser, og løftet pegefingeren på din ellers muntre måde, da du læser Hr. Lyses indlæg, så havde jeg måske selv kunnet se mine personlige overgreb som både uklædelige og infatile.
    Men desværre kan jeg ikke få øje på det nu.
    Og så er det jo tydeligvis ment med et lille grineflip glimt i øjet.

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2014
    kl. 13:24

Morten Lyse Pedersen

Jeg har som sagt ikke

Noget i klemme hos 4Sound, på hverken den ene eller anden måde. Og deltagelse på internetfora og/eller 'blogging' er jo ikke mit hele liv. Så den dybeste beklagelse skal lyde over for dem, der føler jeg har trådt dem over tæerne. I kan selv købe jer en lille ting for ulejligheden.

Og for at trådens 'seriøse og proff' niveau ikke går helt fløjten, lader jeg de perfide og fornærmende personangreb ligge og stinke som det mundlort de er.

Jeg skal aflutningsvis formulere mig kort. Der er vel 2 grunde til at gå i 4sound. Det store udvalg og de skarpe priser. Det er ikke ensbetydende med, at butikkerne kan fastholde/tiltrække kompetent personale. Er man utilfreds med betjeningen i en nogen som helst butik. - Og det kan ske hvor som helst, men 4sound HAR sandsynligvis et problem, så anbeafaler jeg at man benytter sine overlegne evner for, i det skrevne ord at udtrykke sig nøgternt og præcist, til at formulere en klage til de relevante butikschefer.

Så kan der nemlig gøres noget ved problemerne og 4sound, og alle andre, kan fortsætte af de leveveje man måtte ønske sig.

Mvh,
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2014
    kl. 14:42

Søren Alwan

Jah...

det har du ret i - forudsat, at man grundlæggende synes, at 4Sound som koncept er en god ide med alt, hvad det indebærer, af lukning af små musikforretninger og deslige. Men OK: Det er selvfølgelig bedre med et 4Sound, som sidder tung og fast på det meste af markedet og samtidig leverer god service (hvis man tror på det opnåelige i dette), end et 4Sound, som sidder tungt og fast på stort set hele markedet og leverer pisseringe service, sådan som tingene efter min opfattelse nærmest er i dag. Men hvem ved? Måske lykkes det om nogle år for Thomann at få lukket 4Sound. Mon ikke der så trods alt vil være nogle små, fede specialforretninger, som overlever/spirer frem, hvor man kan gå hen og få den gode, personlige service? Det bliver selvfølgelig ikke gratis. Men måske trods alt billigere end turen til Tyskland?

Når dét så er sagt, må jeg i øvrigt tilføje, at jeg kun har oplevet aldeles fremragende og professionel service de enkelte par gange, jeg har handlet hos Thomann - også i forbindelse med garantisager o.l. Ingen problemer dér! Gratis forsendelse osv. osv. Der kunne 4 Sound lære noget, hvis de gerne vil være en førende spiller - eller blot overleve som spiller - på markedet.

Til KBH Bands indlæg kan jeg kun sige: Jo mere, man tramper i en lort, jo mere lugter den. Det bliver ikke bedre af, at du oven i hatten også forsøger at køre personangreb på mig! Dét er så vist også, hvad der er at sige om dén sag.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 25-01-2014
    kl. 16:15

KBH Band

Sludder

Altså nu er det da gået helt i tåger her...
    Hr. Lyse starter et personangreb på mig, hvilket kan læses i hans indlæg...som jeg har gengivet, når jeg så svarer igen med tilsvarende, så opleves det af Hr. Alwan som infatilt, og uklædeligt...når jeg så gør opmærksom på at Hr. Alwan ikke har bidt mærke i, og løftet pegefingeren, med samme iver, da Hr Lyse bruger samme metode over for mig, så er det altså et tegn på et forsøg på at køre et personangreb på Hr. Alwan...
    Det er da en utrolig forvanskning af de faktiske forhold.
    Der er da intet der tyder på nogen form for personangreb på Hr. Alwan....
    Jeg synes bare, at når du nu har løftet den formanings finger, og peget i min retning, så kunne du vel også gøre dig den ulejlighed at spejde efter årsagen til mine personlige angreb på Hr. Lyse.
    Men nu bliver der altså talt om stinkende lorte, mundlort, perfide og fornærmende ting og sager, og alt det bare fordi jeg har beskrevet min oplevelse af Hr Lyse og hans måde at debatere på. Og ikke mindst hans evne til at inddrage uvedkommende emner, og hans måde at beskrive mig som selvfed o.s.v...
    Vi er kommet til mimosernes land....sartheden er blevet så fremherskende her, at jeg fremover skal undlade at dele mine meninger her på sitet.
    Jeg vil jo nødig komme til at støde nogen med mit perfide stinkende mundlort som det så smukt, elegant og dannet udtrykkes.

Svar på dette indlæg
  • 26-01-2014
    kl. 23:20

Søren Alwan

Pas nu...

på, at glorien ikke bliver helt mat af al den pudsning...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 26-01-2014
    kl. 23:44

Søren Alwan

- Øøøh..?

Jeg ved ikke lige, hvor den manglende "acceptable omgangstone" kommer til udtryk? Pudsigt dog, at forslaget skulle komme fra én, der jo netop selv har været "sendt på en lille ferie" fra nærværende forum af selvsamme årsag...

Men Søren Korsgaard skal da være så velkommen til hver en tid!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 27-01-2014
    kl. 01:49

KBH Band

Altså

Jeg vil jo nødig komme til genere de herrer mimoser, Alwan/Lyse, men jeg føler mig igen nødsaget til at gøre især, Hr. Alwan opmærksom på, at det stadig er muligt at læse samtlige indlæg i denne tråd, og på den måde gøre sig bekendt med, hvem det er, der pludselig begynder at bruge ubehagelig og snavset tale.
    De eneste der bruger den slags rendestens-sprog er Alwan/Lyse konstellationen.
    Jeg bruger, hvad man kan kalde sarkasme, ironi, og for nogen opfattet som humor i mine betragtninger, når jeg stiller Hr Lyse lidt til ansvar for sine udtalelser og angreb på mig og alle andre kunder i musikbutikker.
    Dette fremgår med alt tydelighed i det skrevne.
    Det er ihvertfald ment som sådan.

Dette opfattes så som perfidt, fornærmende, og stinkende lorte o.s.v finder vej ind i debatten.
    Du, Hr Alwan, er straks med på en skønsang-duet, med Hr. Lyse, og smider gerne rundt med den samme plebejer-tale.
    Du opfinder så, at jeg forsøger at begå et personangreb på dig, og kalder mig både infantil og uklædelig.
    Det er da også en form for humor???

Man skal jo, som du selv skriver, gå efter bolden og ikke manden....

Og så er det jeg kom til at læse, i en tråd længere oppe på forsiden, den der hedder SKRAT...og i den tråd kan jeg så se, at du kalder Hr Tim Laursen for neurotisk....
    Han har ikke selv kaldt sig for det, i den tråd der linkes til, så det må jo være dig der pludselig har glemt netop det princip om bold og mand, som du dunker mig oven i hovedet med.
    Men er det ikke sådan, at du Hr. Alwan, har en lille tendens til i tide og utide, måske mest det sidste, at korrekse og irettesætte temmelig uhæmmet, når andre mener noget andet end dig?
    Det er da ihvertfald det indtryk man kunne få, hvis man Googler lidt, og
    kommer ind i de fora, blandt andet hos 4Sound, hvor du tidligere har huseret.

Også her på sitet er det ikke svært at finde eksempler på hvordan du manipulerer, forvansker, og i det hele taget bruger et sprog, som et veluddannet, sobert og velopdraget menneske som jeg, ikke kunne finde på at udsætte mine medmennesker for. Den slags synes jeg ikke jeg har den stor trang til at nedgøre folk med en anden mening end min, med.

Så når du ikke fatter hvor " den manglende acceptable omgangstone kommer til udtryk" , som du skriver....og læs det nu!!!......det er det du skriver...jeg ved godt det ikke er nemt for dig, men det står lige oppe i dit sidste indlæg....
    så er det jo netop dig og din perleven Hr Lyse som er eksponent for dette fænomen.

Vi startede med at tale om 4Sound og deres manglende service, og vi endte op med at knævre løs om fækalier, personangreb, infatile og uklædelige stinkende lorte.
    Og alt det orkestreret af Konstellationen Alwan/Lyse.
    Ingen andre, i denne tråd, har nedværdiget sig til at smide med den slags snavs.
    Kun jer to Hr Alwan og Hr Lyse.

At du ikke så ikke lige ved hvor manglen på nævnte, kommer til udtryk, som du skriver, er jo et ganske klart eksempel på den form for manipulation og forvanskning, som du gerne gør brug af.
    Du lader som om, at den uhøviske tale du bruger i debatten, at beskrive andres indlæg som infatilt stinkende lort, og det er vel en slags manglende acceptabel omgangstone, ikke er forekommet...du magter åbenlyst ikke at læse og forstå det du selv skriver. Du kan åbenbart ikke se, at du trækker debatten ned på skoledrenge-niveau, måske fordi du er så optaget af at korrekse alle andre, der måtte have en mening, som ikke lige falder i din smag.

Og nu kan du så, Hr Alwan, endnu engang lade dig opfylde af følelsen af, at du udsættes for et personangreb, og endnu engang henvise til den fra sportsverden, af dig brugte metafor om mand og bold.
    Denne fjernelse af fokus, fra din egen måde at debatere på, ændrer bare ikke ved det faktum, at det åbenbart falder dig svært, selv at opføre dig med den saglighed, som du efterlyser hos andre.

Svar på dette indlæg
  • 27-01-2014
    kl. 02:11

Søren Alwan

Hvem...

manipulerer lige her?

Jeg har på intet tidspunkt i denne tråd brugt hovedparten af de udtryk, du beskylder mig for - okay, jeg omtalte det vist som "infantilt" at gå efter manden (jeg nævner oven i købet både Morten Lyse OG ANDRE, hvis det skulle være gået din næse forbi) istedet for bolden. Og dét synspunkt skal jeg såmænd gerne stå på mål for. Og som den første, der bragte dette synspunkt på banen i denne tråd, skal jeg da gerne gentage opfordringen. Det lader ikke til, at ret mange fangede pointen i første ombæring...

Men ellers må jeg melde hus forbi, når du beskylder mig for at bruge plebejerske skoledrenge-niveau-udtryk i min "ubehagelige og snavsede", rendestenssprog-befængte omtale af "fækalier", og "uklædelige, stinkende lorte". Jeg kan ikke mindes, at jeg i denne eller andre tråde skulle have taget disse ord i brug. Måske, du kan vise mig, hvor det skulle være sket? Jeg kan ikke få øje på det...

Til gengæld synes jeg nu heller ikke, at dén påståede, befriende humor, som du angiveligt skulle have forsøgt at lette stemningen lidt med i dit indlæg, var så fantastisk. Jeg synes blot, at det lød lidt... - ja, jeg grinede ihvertfald ikke.

Og i øvrigt mener jeg ikke, at det på nogen måde kan betegnes som "korreksen", når der - over en bred kam - appelleres til, at de involverede lige husker at gå efter bolden istedet for manden. Så jeg synes, at du skulle tage at passe lidt på blodtrykket. Der er ikke belæg for ret mange af de ting, du beskylder mig for. Så hvem er det lige, der gør et halvkvalt forsøg udi manipulation her?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 27-01-2014
    kl. 02:19

Søren Alwan

Du...

skulle da hellere glæde dig lidt over, at jeg bakker dit synspunkt om trådens egentlige emne op, synes jeg...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 27-01-2014
    kl. 03:02

KBH Band

Tjaa..

Kunne det lade sig gøre, at du Hr Alwan læser de ord, som du skriver oppe i tråden?...en lort der stinker jo mere man tramper i den.....infatil , som vel betyder barnlig...og når man kalder noget uklædeligt, så er det vel en form for korreksen...
    Og at minde andre om, hvordan man selv mener en dabat skal foregå...og på hvilke præmisser, " at gå efter bold istedet for mand ",..er vel det samme som at korrekse dem, som ikke efterlever dette. Eller er enige i dette.
    Nogen gange kan man godt, når talen bliver for tåget, gå efter den der udlægger tågen, og dermed gå efter ham der taler istedet for det vrøvl man mener han siger.
    Det er jo netop derfor jeg skriver som jeg gør,til Hr. Lyse
    Jeg forsøger jo at gøre ham opmærksom på, at det er uden sammenhæng med trådens emne, men det fattes vist ikke.

Den snavsede tale jeg beskriver, tillægger jeg netop Alwan/Lyse konstellationen, der netop som jeg skriver, begår disse ukvemsord sammen. Først Hr. Lyse, derefter Hr. Alwan.
    Og så glemte jeg da lige at nævne " mundlort ", som Hr lyse så elegant beskriver det der siges af andre/mig
    Den korreksen jeg henviser til, forekommer, som jeg ganske tydeligt skriver ikke kun her på sitet...sitet betyder hele Soundcheck...men også i andre fora...som jeg også skriver...
    Jeg går ikke ind i en diskution med dig Hr Alwan, hvor du har brugt forskellige nedladende, og ikke helt behagelige måder at tiltale folk med en anden mening end dig.
    Det ved du bedst selv, da det jo er dig der har formuleret og skrevet det.
    Men jeg vil da opfordre dig til at finde dine gamle indlæg fra 4Sound frem...
    Det er ikke svært at finde.
    Og så kunne du da godt have taget dig tid til at forklare alle os herude, hvorfor du kalder Tim Laursen i den anden tråd for neurotisk, når du mener man skal gå efter bolden og ikke manden.
    Den detalje undlod du gerne...ser jeg...
    Og når du nu omtaler mit blodtryk, somjeg af en eller anden grund skal passe på, er der så tale om mand eller bold, du går efter der?
    Jeg er næsten sikker på at man ikke kan måle noget tryk i en bold, som kan henføres til blod.
    Men måske du besidder en viden der, også, som kunne deles med en undrende omverden?
    Men det kan du sikkert også undgå at forklare, du har sikkert slet ikke skrevet det, når man tænker nærmere efter.
    Jeg kan så også forstå, at det hele bare er en stor misforståelse fra min side.
    Det er simpelthen fordi du ikke fandt det jeg skrev for sjovt, at du fattede pennen, med det ønske at beskrive forholdet mellem mand og bold, og ikke mindst konsekvensen af at trampe i en lort.
    Det sidste skulle så også have været lidt for sjov, men da det jo sandsynligvis ikke vil blive opfattet som sådan, så burde jeg jo nok slette det igen...

Svar på dette indlæg
  • 27-01-2014
    kl. 04:23

tommy strauss

gang i den va

------------

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2014
    kl. 19:47

Morten Lyse Pedersen

Jeg skal gerne gentage

min oprigtige beklagelse overfor dem, der føler jeg har sat dem upassende i bur. Jeg har bevist undladt at adressere bruge(e) direkte, da mine indlæg ikke var møntet direkte på personer, men var en, absolut provokerende, generel kommentar. Der er ALTID mindst 2 sider af en sag, i min verden. Men et ømt punkt har jeg da vist ramt.

- Læser man tråden igennem, bliver man bl.a. orienteret om, hvem der ud over en "seriøs og proff." tilgang til musik også "altid opfører sig venligt og korrekt." Så der er jo ikke meget tvivl om, at fejl begås udelukkende af amatører som mig, og dem 4Sound har ansat. Dem (de ansatte) skal jeg ikke kunne svare for, men for egne manglende sociale, kommunikative og da ikke mindst humoristiske færdigheder? Ja, jeg beklager igen.

Jeg skal igen gøre et nummer ud af ikke at svine nogen af trådens brugere til, uanset hvor groft de "sparker en død hest."

No matter what, så findes der mig bekendt ikke en Lyse / Alwan konstellation. Det kunne ellers være interessant, vi kunne sikkert finde en ting eller to at hjælpe hinanden med. Søren arbejder vist ved pressen og jeg er er bare elektriker. Men min mor har været dansklærer i mange år. - Så måske en workshop, hvor vi arbejder med "forstærket kommunikation..?" ;-)

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk