Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Fender ? - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-02-2014
    kl. 11:16

Carsten Pedersen

Fender ?

Jeg bruger nogle gange en Fender Basforstærker BXR 100 , til at spille guitar over. Den har en god bund og mangler IKKE diskant (Efter min smag )
    Fenders Bassman serie , produceret fra ca. 2002-2006 , kan jeg derimod IKKE anbefale til guitar . Tonen er ALT for skarp !!
    Fender Basforstærker BXR Er også lavet i 200 og 300 Watt .
    Den er produceret omkring 1998 .
    Hvis du kommer forbi Odense , så er du velkommen til at prøve min BXR 100 .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2014
    kl. 08:16

Morten Lyse Pedersen

Hvorfor

lige 200W...?

Og hvorfor transistor..?

Jeg kan ikke lige i hovedet komme i tanke om noget der passer på beskrivelsen, men der blev da lavet de der LAB Series, som var transistor. Der er en L4 på dba lige nu, men det er ret beset en bastop. - Den lyder godt btw, min bror havde en for nogle år siden.

Men ellers kan du jo "blive nødt til" at kigge efter noget preamp-halløj og så en alm. slaveforstærker til PA. Det kunne da være en mulighed. Der er 200W nemt at opnå.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2014
    kl. 19:18

P. Jensen

Bastop kunne også være

. . . en mulighed. Jeg har testet en SWR WorkingPro 400 på et guitarkabinet og det lyd fint. Hvad skulle jeg evt købe af den slags? Noget traditionelt uden en masse digitalt, der kan påvirke mine drivepedaler.
    Transistor fordi jeg er lidt træt af al den vedligeholdelse og omtanke en typisk rørting kræver. Jeg har været igennem 5 forskellige mærkevarer (Dynacord Eminent :-) - Twin Reverb - Bassmann - Engl Thunder - en eller anden Laney og en Ibanez Thermion 120) - alle lyd fint med der er jo småproblemer jævnligt.

Cirka 200 watt fordi jeg ikke spiller over PA, men direkte ud over scenekanten. De ca 100 watts transistor-ting jeg har prøvet, er ikke store nok.

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 00:17

Søren Alwan

"Al den...

vedligeholdelse og omtanke, en typisk rørting kræver".

Kan du ikke lige folde det lidt ud? Nu har jeg personlig aldrig beskæftiget mig med andet end disse tilsyneladende meget vedligeholdelses- og omtankekrævende genstande, når det kommer til forstærkning. Og jeg synes da nok, at det er til at overse. Men hvad får dig til at skrive, som du gør?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 09:46

P. Jensen

Tak for indlægget Søren

Har du et bud på hvilken transistorforstærker jeg skal vælge ? :-)

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 10:55

Søren Alwan

Selv tak.

Men som det måske ligget implicit i mit forrige indlæg, har jeg nok et bedre funderet grundlag for at udtale mig om de finere detaljer i grammatikken i visse sjældne russiske dialekter, der kun tales i afsides liggende egne af det nordøstlige Sibirien.

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 20:36

Søren Alwan

Overflødigt

Indlæg!

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 11:16

Carsten Pedersen

Fender ?

Jeg bruger nogle gange en Fender Basforstærker BXR 100 , til at spille guitar over. Den har en god bund og mangler IKKE diskant (Efter min smag )
    Fenders Bassman serie , produceret fra ca. 2002-2006 , kan jeg derimod IKKE anbefale til guitar . Tonen er ALT for skarp !!
    Fender Basforstærker BXR Er også lavet i 200 og 300 Watt .
    Den er produceret omkring 1998 .
    Hvis du kommer forbi Odense , så er du velkommen til at prøve min BXR 100 .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 13:29

P. Jensen

Fender BXR 100

Det lyder fint. Hvordan tackler den traditionelle overdrive og distortion pedaler?

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2014
    kl. 13:36

Carsten Pedersen

Fender BXR 100

Jeg har ikke nogen erfaring i , hvordan ovennævnte forstærker tager imod pedaler .
    Men det kunne komme an på en prøve .
    Jeg har faktist kun brugt den til at spille "Clean" over . Med en Strat som indput .
    M.v.h.
    Carsten Pedersen

Svar på dette indlæg
  • 01-03-2014
    kl. 09:11

Morten Lyse Pedersen

Jeg tror heller ikke

jeg ville undvære rør i mit setup. - Men kan du finde din lyd uden, har du jo helt ret i, at der ikke er nogen grund til at gå ned af den vej. Min mening er at rør i sig selv ikke er specielt upålidelige, men mange producenter vælger af uforståelige grunder at drive dem under elektriske forhold, som gør afbrænding til en evig overhængende risiko.

Anyways. Du kan jo tage et kig her, og se om noget inspirerer dig.
    http://www.thomann.de/dk/top_med_transistorforstaerkere.html.

Skulle man se på brugt, kunne Marshalls ModeFour, som vist yder 350W fra transistorer eller måske Line6 HD147, som skulle kunne trykke, ja 147dB, være det du skal kigge på. Hvordan skidtet farer med pedaler må komme an på en prøve..

Du skal da også have et par ordentlige kabinetter på, hvis du skal blæse 200W ud over scenekanten..! Og hvor i dagens Danmark, kan man slippe afsted med det..? Jeg synes jo mere og mere tendenserne går i retning af mindre forstækere, power scaling, attenuatorer osv. i forsøg på at sænke scenevolumen..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 01-03-2014
    kl. 11:21

kim henriksen

@ P. Jensen: Lab Series er for mig at se

et super godt sted at starte mht. transistorforstærkere. Spiller selv med flere af disse (og en masse andre amps). Alternativt ville jeg kigge efter de ret sjældne "Pearce" . Dan Pearce er i øvrigt også en væsentlig del af designet i Lab Series :)

Lab Series kendes måske lidt fra BB King, Ty Tabor, Ulf Wakenius osv.. Lab Series går vist også under øgenavnet "fattigmands Twin" ....... En fed detalje ved dem er bl.a., at man kan finjustere mellemtoneområdet (boooste/skære et selvvalgt område). Selv preamp out og power amp return er der på dem (send og return) til loop, compressor og fjederrumklang.

Mht. 100/200 watt, så afhænger lydniveauet også meget af hvilken følsomhed dine enheder har. Har Eminence Governors i to af mine Lab Series (delte meninger om disse enheder) og de spille bragende højt (følsomhed på 103/102). Lidt over halv på master er rigeligt til 3. sæt med godt gang i den :) .....

Hvilke kabinetter har du tænkt dig skulle bruges, enheder osv ?

Kommer du forbi Odense er du velkommen til at teste Lab Series. Har et par L5 og et par L7. Desuden har jeg originale "værkstedshåndbøger", diagrammer osv. til forstærkerne .....

God jagt efter en transistorforstærker, der måtte passe dig :)

NB. en anden mulighed er at købe en rack transistorpreamp og så en tilhørende power amp på de antal watt du ønsker ..... begge dele kan fås til billige penge, fylder f.eks. samlet 2 unit i højden og vejer meget lidt, osv.. Blot en anden vinkel :)

Svar på dette indlæg
  • 02-03-2014
    kl. 11:54

P. Jensen

Tak

. . for de konstruktive forslag til transistor-løsninger. Jeg vil arbejde videre med ideerne.
    Jeg kan berolige dem der ikke er så vilde med transistorløsninger: Min Mesa vil fortsat blive brugt flittigt i min kælder.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk