Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
strømforsyning til pedalboard - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-03-2014
    kl. 16:33

Poul-Erik Christensen

strømforsyning til pedalboard

Hej
    Jeg vil til at lave mig et pedalboard og der kan købes forskellige strømforsyninger
    så jeg kun har en istedet for mange ...
    nu har jeg en rør pedal der vil have 16 v ..

Så , så sætter jeg 2 ledninger sammen 8+8 = 16 v

eller hvis nu jeg køber en der ikke har muligheden 16v men 18 v ??

Svar på dette indlæg
  • 09-03-2014
    kl. 23:10

Søren Alwan

"Fletteregler"...

Nu skal man nok kun begive sig ud i dén form for "sammenfletning" af flere udgange, hvis man er sikker på, at man står med en strømforsyning, der har såkaldte isolerede udgange. Ellers bliver det noget juks - sprungne sikringer, afbrændte strømforsyninger og deslige...

Hvad er det for en rørpedal, vi taler om?

Husk også i dén forbindelse, at strømforsyningen skal kunne levere den fornødne mængde strøm - altså dét antal milliampere, som pedalen kræver. Rørdrevne pedaler æder typisk en hel del og har ikke mindst derfor oftest deres egen strømforsyning. Men kan du finde en egnet strømforsyning, som kan levere den fordnødne mængde saft og kraft, er der såmænd ikke noget i vejen for at bruge den istedet. Tjek dog også lige, før du lægger pengene for en ny strømforsyning, at din rørpedal ikke skal fodres med AC-spænding, som mange af disse rørpedaler skal, idet det første, der sidder efter strøm-stikket i mange af disse pedaler, er en transformator, der skal omdanne de 16 volt til højspænding til røret. Står man i sådan en situation og prøver at sende 16 volt DC ind i pedalen, bliver der ikke meget fest, idet man jo som bekendt ikke kan transformere DC-spænding. Så som altid: If your mother says she loves you - check it!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 15:15

Poul-Erik Christensen

dbb rør dbb godt

nu er det faktisk 2 rørpedaler , som skal puttes i en rørforstærker
    og den ene er Seymour Duncan Twintupe - classic
    som er ac ac 16 v 560 ma

og en t rex roommate
    dc 12 v 1.25 a

som jeg har forstået , så skal kilden kunne levere strømmen, og pedalen tager så det den skal bruge

virker det helt umuligt ??

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 15:28

Erling Sørensen

Hej
    Der findes flere forskellige strømforsyninger der kan levere forskellige spændingsniveauer.
    Jeg har dog ikke set 16V DC tidligere - hvad kan pedale "tåle" er der evt en strømforsyning includeret ?

Mvh Erling

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 16:09

Poul-Erik Christensen

er også en AC - AC 16 v
    og jeg har strømforsyningerne til dem , men vil gerne have dem alle samlet i en

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 18:35

Søren Alwan

Hmm...

uden på nogen måde at skulle prale af at kende samtlige strømforsyninger på markedet, kan jeg dog ikke lige umiddelbart komme i tanker om én, der svarer til de angivne fordringer. Så hvis man insisterer på, at pedalernes strømforsyning skal samles i én, klinger det i mine ører i retning af noget "custom build"...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 20:05

Poul-Erik Christensen

OG ....

Jeg kender ikke nogen der kan bygge sån' en' inden for min personlige netto -nationalprodukt.

Men må ku laves , så ekstra strømforsyning 16 v kan flettes sammen med den anden stik der skal hente de 240 v til guitar boardet ..
    Så det må være sån at eventyret ender :)

Poul

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 20:26

Søren Alwan

Nu...

har jeg ikke den store forstand på de dér netto-nationalprodukter og lignende. Men der er nu da ikke mange ben i at strikke sådan en strømforsyning sammen, hvis meningen blot er, at den skal kunne trække de to nævnte pedaler. I en snæver vending ville jeg da nok være til at snakke med omkring projektet...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 22:51

Poul-Erik Christensen

* letter hatten *

om det bare er at trække et par ledninger , ud at en transformator , skal jeg ikke udtale mig om ..
    min email er niiranen@garney.dk

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2014
    kl. 23:19

Søren Alwan

Mjah...

til AC-forsyningen er det ikke meget galt. Men til DC-forsyningen skal der nu nok lige en anelse mere til.

Tjekkede lige efter. Og det lader til, at en T-Rex Room Mate vil lade sig nøje med 330 mA istedet for de tidligere nævnte 1,25 A. Jeg ved ikke lige, hvor du fik den sidste størrelse fra? Men under alle omstændigheder gør det da kun livet nemmere og billigere...

Nu skal du jo også selv lave lidt. Så hvis det skulle være, må du lige selv smide en mail på: sorenalwan@gmail.com

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2014
    kl. 20:57

Søren Korsgaard

cioks har vaeen

Hvis I checker Cioks har de i deres "professionelle" afdeling nogle strømforsyninger der kan indstilles ti forskellige spændinger og de kan håndtere både ac og dc og ja søren har ret det lugter grimt når man tager fejl og fejlfodrer en pedal med strøm.

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2014
    kl. 22:46

Poul-Erik Christensen

plan B

nu er jeg et menneske der altid undersøger alternativer - plan B
    ( undtagen når det gælder en kæreste )
    og jeg faldt over denne her ved Thomann ..... og der' er der plads til en fordelerstik
    og et par strømforsyninger : http://www.thomann.de/dk/harley_benton_pb1000_set.htm?sid=7d270793155c2264f6b6bc7453ba042e

Søren , rigtig mange tak for hjælpen - måske for jeg brug for den , men jeg har lige bestil denne og vil lige give det en chance :)

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2014
    kl. 23:06

Poul-Erik Christensen

Korsgaard

rigtigt , der var en strømforsyning jeg vil mene klunne bruges , men de er ikke just billige , ciokolate koster over 35oo kr
    ok norsk side , jeg ku ikek finde nogle priser fra dk

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2014
    kl. 04:15

Søren Alwan

- Øøøh..?

ja.

Men den dér strømforsyning, der er med i det sæt, du linker til, ser da umiddelbart ikke ud til at være egnet til formålet, ville jeg mene...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2014
    kl. 07:08

Poul-Erik Christensen

jeg'æææh

som jeg ser det vil der være plads til en af de hvide fordeler stik nede i kassen,
    hvor jeg bruger den gamle 1 stk til 16 v, og bruger den der medfølger til de andre,
    der er også en 12 v til den anden pedal, og de andre jeg har er så 9v dc som normalt ...så'ææææh

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2014
    kl. 10:09

Søren Alwan

OK.

Jeg troede, at du ville forsøge at køre de to omtalte pedaler på den medleverede strømforsyning. For f.eks. kan den jo ikke give strøm nok til at drive din 12 volts pedal, sådan som du skitserer.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2014
    kl. 11:17

Søren Alwan

Men...

skal du ud at finde en "fabriks-forsyning", ville Cioks AC10 være et bud på sagen.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk