Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
"Snyde" Insert kabel - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 19-03-2014
    kl. 15:10

Ruben Vendelbo

"Snyde" Insert kabel

Som bekendt kan man bruge et insert kabel - typisk tip=send, ring=return til at indstte effekter p en kanal i mixeren. Men kan man "snyde" sig til et ekstra aux-output ved at kortslutte tip og ring i et stereo-jackstik (s kanalen spiller normal igennem) og s sende tip/ring og stel ud i et mono-jackstik som en slags aux, der kobles til en effekt med mono-indgang og stereo-udgang, hvor udgangene returneres til en stereoindgang p mixeren? Normalt ville man bruge aux til dette, men den er allerede optaget.

Svar på dette indlæg
  • 19-03-2014
    kl. 16:09

Morten Lyse Pedersen

Det tror jeg bestemt ikke

der vil vre nogen problemer i..!

Tjeck dog mixerens manual s du ved, hvor i kden insert-punktet ligger. Typisk jo pre-EQ mv. OG du har jo s et udtag, hvor du ikke har nogen volumekontrol p osv osv. Men selve det at gre det, kan der vist ikke ske noget ved.. :-)

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 23-03-2014
    kl. 21:39

Ruben Vendelbo

Virker :-)

Hej Morten - tak for svar, det gjorde at jeg fik mod p at lodde kablet og prve det af - og det virker perfekt! Jeg bruger det sledes: Guitar->Amp->Mic->Mixer-> Specialkabel i insert til TC stereo chorus, retur til stereo kanal p mixer. Virkelig god spredning af lyden. Endnu en gang tak!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk