Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hvad - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 21-05-2014
    kl. 14:52

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvad

med at kigge efter brugte mooer pedaler, dem kan du næsten få til behringer pris og de er altså ifølge min erfaring bedre.ihertfald dem jeg har kunnet sammeligne med, eneste downer er at de ikke kan køre på batteri. Held og lykke med din søgen.

Mvh Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 19-05-2014
    kl. 21:12

Anders Abrahamsen

Alle pedaler...

......har en påvirkning på din grundlyd. Altså den du får når din guitar sidder direkte ind i din forstærker. Og det de fleste af os søger, er pedaler der beholder så meget af denne så muligt, dog med den givne effekt på.
    Mange af de billige producenters pedaler ændre utroligt meget på lyden. Og det i en retning der får forstærkeren til at virke udynamisk og med en meget smal frekvens dækning.
    Selve effekten kan man jo altid diskutere smagen af. Men for mit eget vedkommende er der absolut meget der ganske enkelt lyder dårligt.
    En effektpedal skal i min optik, tilføre noget til min lyd/klang, og jeg skal føle den spiller sammen med mig. Det skal være sådan at når jeg aktiverer den, så tænker jeg whau.... det lyder fedt:)
    Jeg har aldrig køb en pedal af et af de billige mærker. Så hellere spare op imens man lever af havregryn, og så få købt noget der rocker ens verden.

Svar på dette indlæg
  • 19-05-2014
    kl. 21:58

Søren Alwan

Tjah...

mens, det måske somme tider kan diskuteres, om man får, hvad man betaler for, når man køber dyre sager, kan man nok godt gå ud fra, at man ikke får mere, end man betaler for, når man køber billige ting. Om dét så gør det éne eller andet til et fy-ord, skal jeg ikke gøre mig til dommer over.

M.h.t. overdrive findes der jo snart sagt en million forskellige bud på sagen i alle prisklasser. Og det endelige resultat afhænger i høj grad af både den anvendte guitar, forstærker, spillemåde samt ikke mindst ørerne, der hører. Så det er nærmest umuligt at sige ret meget fornuftigt om andet end at råde til at prøve så mange så muligt i praksis og på den baggrund træffe sit valg.

Angående reverb og delay kunne et par hæderlige bud (blandt mange andre!) i "mellemprisklassen" f.eks. være TC Electronic´s Hall of Fame samt Flashback. Men igen: Ud at prøve dem i virkeligheden!

Chorus skal jeg på ingen måde gøre mig klog på...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-05-2014
    kl. 09:41

Henning Rasmussen

Med...

..et prisleje på 2-300 kr pr pedal betyder som regel også billige løsninger der måske ikke helt holder til mange års hårdhændet behandling. Boss, TC oa. til omkring en tusse laver kvalitets produkter som du bliver gladest for i længden.
    Mvh Henning

Svar på dette indlæg
  • 20-05-2014
    kl. 22:18

Henrik V. Madsen

Jeg købte min første guitarpedal i 1978...

...og har fulgt udviklingen i de dyre såvel som i de billige, fra true bypass til buffered input og tilbage til true bypass igen. Det ville ikke være så dumt at begynde med at anskaffe nogle få Joyo/Harley Benton True Bypass til 230 kr. stykket. Det er vanskeligt at finde bedre alternativer til under 500,-

Svar på dette indlæg
  • 21-05-2014
    kl. 14:52

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvad

med at kigge efter brugte mooer pedaler, dem kan du næsten få til behringer pris og de er altså ifølge min erfaring bedre.ihertfald dem jeg har kunnet sammeligne med, eneste downer er at de ikke kan køre på batteri. Held og lykke med din søgen.

Mvh Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2014
    kl. 08:25

Margrethe Rask

Takker

For alle de velmenene råd. Jeg tror at jeg holder mig fra de billigste, men vil alligevel forsøge om forskellen er hørbar med et spil jeg kan præstere.

Maggie

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2014
    kl. 08:42

Henning Bech Madsen

Danguitar ...

... har nogle meget billige pedaler. Jeg kender dem ikke, men du kan se demoer af de fleste af dem. http://www.danguitar.dk/category/guitar-pedal-effekter-22/

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk