Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
well - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-11-2014
    kl. 14:11

Jesper Kynde Møller

well

da nu min tråd har fået en vis bevågenhed omend fokus har flyttet sig en del, vil jeg da lige prøve at udnytte det
    Hvis jeg serie forbinder 2 8ohm`s (16ohm)i min Laney vc30 hva sker der så.
    Tænker på Break-up, lydstyrke etc
    Ville sikkert være at foretrække at holde ohm nede på de 8, med nogle andre enheder, men er forskellen noget at bekymre sig

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2014
    kl. 21:59

jesper Bach

tålmodighed

Ja der skulle ikke være de store forhindringer, hvis du har en smule teknisk viden ,tålmodighed og det rigtige kabel. som regel er de til at komme til under den tape der er hviklet omkring Humbuckeren...

Svar på dette indlæg
  • 21-11-2014
    kl. 18:17

Morten Lyse Pedersen

Men det kræver

dælme en rolig hånd. Det er no'ed wærre bette nøj' er't..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 21-11-2014
    kl. 21:12

Jesper Kynde Møller

Tak for svarene

Ja det "noèd wærre bette nøj" smil
    Godt det kun er en enkelt wire der ska loddes i en `57er
    Men det er jo faktisk ganske simpelt, men er vel egentlig kendetegnende for Gibson,
    Jesper

Svar på dette indlæg
  • 21-11-2014
    kl. 21:21

Søren Alwan

Det er...

så også kun en enkelt bette wire, der skal knække, før pickuppen er helt død...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 22-11-2014
    kl. 15:04

Jesper Kynde Møller

jep

men om der er en eller flere vil det jo altid være "bare en", men sandsynligheden er jo mindsket ved bare en, ikk

Svar på dette indlæg
  • 22-11-2014
    kl. 15:14

Jesper Kynde Møller

iøvrigt

er der nogen der har prøvet eller ved om man kan wire det op, så man bruger en fælles volume og en fælles tone kontrol og bruge en form for balance pot (som i et stereo anlæg) mellem pickupperne

Svar på dette indlæg
  • 23-11-2014
    kl. 00:56

Søren Alwan

Mjoh...

nu er der vel så 5.000-10.000 viklinger på sådan en pickup, som kan knække. Så det var såmænd blot en understregning af det hér med den rolige hånd som en ret vigtig faktor, hvis man vælger at gå i krig med dette projekt.

Hvis du vælger at forbinde din guitar med en "blend" kontrol og en mastervolume, og du gerne vil beholde den samme diskantgengivelse og "liv i lyden", som din guitar med ret stor sandsynlighed har nu, kræver det nok, at du bruger 1 megaohms potmetre til begge dele, da de to potmetre altid vil være i parallel. Så hvis du vil beholde samme respons, som du får fra et 500 kiloohms potmeter, der typisk anvendes i forbindelse med humbuckere, skal du altså bruge et par 1 megaohms potmetre. Et 1 Megaohms volumepotmeter er let nok at få fat på. Men jeg er ikke lige på stående fod klar over, om det samme gør sig gældende for et 1 megaohms blend-potmeter...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-11-2014
    kl. 01:25

Søren Alwan

Og...

skulle man lytte til Peter Kochs altid indsigtsfulde og vise råd, havde vi nok også stadig rendt rundt og forsvaret Trelleborg med køller.

Svar på dette indlæg
  • 23-11-2014
    kl. 08:49

Jesper Kynde Møller

smiler

har nu fået samlet fået samlet SGèn, dog uden at gøre det med blend, havde ikke lige de af Søren anbefalede potmetre så det må bli en anden gang. Iøvrigt mener jeg ikke det kræver ret meget mere end en pakke røde pølser og et stykke ståltråd at renovere sådan en Gibson fætter, et bridge og tailpiece system der meget vel kunne være et biprobukt ved opførelsen af Trelleborg, pickupper udviklet i 57, de må satme skovle penge ind i det firma, så ved jeg ikke hva de bruger dem til, lak? måske, for forbedringer og nyudvikling er det da ihvertfald ikke, men af en eller anden mystisk grund skal guitarer idag helst ha sin oprindelse i en tid hvor det nærmer sig antik

Svar på dette indlæg
  • 23-11-2014
    kl. 13:36

Morten Lyse Pedersen

Én ting må man sgu'

gi' Peter Koch.

Han er ikke den, der lader fortidens synder forblive fortid.

I. Himlens. Navn. Hvor må den trold dog mangle noget, at bruge sin tid fornuftigt på.

Jeg kan anbefale dig Peter, at deltage i de "politiske debatter" på f.eks facebook. Niveauet ligger lige til dig.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 26-11-2014
    kl. 19:44

Søren Alwan

Imponerende!

Nu er tingene sgu´ steget hr. Koch så tilpas meget til hovedet, at han ligefrem er blevet synsk! Man skulle da så ellers håbe på, at dette kunne kaste mere interessante ting og visioner af fremtiden af sig end blot at lyde som en plade, der er gået i hak. Nu har du efterhånden underholdt i årevis med, at du synes, at Morten og jeg er nogle idioter. Det er en ganske fair synspunkt, hvis man ellers kan argumentere sagligt for det. Skulle du være i tvivl, er det absolut gensidigt! Men lidt fornyelse ville absolut klæde et indlæg, hvori du netop klager over kedsomhed og stilstand. Men det er sgu´ nok lidt vel optimistisk at håbe på. Indtil videre har du ALDRIG bidraget med noget som helst konstruktivt til nogen debat - kun lukket aldeles ligegyldigt mundlort ud, som regel formuleret i form af personlige tilsvininger af enten Morten eller mig. Jeg ved ikke, hvad det er, du får ud af dette? Men jeg kan da sige, at du læner dig ualmindeligt kælent op ad (endnu) en indberetning. For du er åbenbart så tilpas fattesvag, at du ikke fangede pointen første gang, du blev "sendt på ferie" fra Soundcheck. Det ER åbenbart for svært for dig at forstå, hvordan man opfører sig på et offentligt forum. Så jeg har en fornemmelse af, at den næste ferie godt kunne gå hen at blive permanent.

Jeg skal ikke savne dig.

M.v.h.

Søren Alwan

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2014
    kl. 14:38

Søren Alwan

Har den...

ikke kun valgmulighed for enten 4 eller 8 ohms indstilling? I givet fald vil jeg ikke anbefale det.

Svar på dette indlæg
  • 27-11-2014
    kl. 17:21

Morten Lyse Pedersen

Jeg vil gerne spørge

Peter, om hans forudsigelse af, at jeg ikke kommer til at opleve min 59 års fødselsdag skal forståes som en trussel..?

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2014
    kl. 14:11

Jesper Kynde Møller

well

da nu min tråd har fået en vis bevågenhed omend fokus har flyttet sig en del, vil jeg da lige prøve at udnytte det
    Hvis jeg serie forbinder 2 8ohm`s (16ohm)i min Laney vc30 hva sker der så.
    Tænker på Break-up, lydstyrke etc
    Ville sikkert være at foretrække at holde ohm nede på de 8, med nogle andre enheder, men er forskellen noget at bekymre sig

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2014
    kl. 11:56

Margrethe Rask

Munter...

...debat

Svar på dette indlæg
  • 04-12-2014
    kl. 00:44

Søren Alwan

Ak ja, Morten...

mod dårskab kæmper selv Vorherre forgæves.

Men lad dog "Trollepus" være. Han kan jo tydeligvis ikke selv gøre for, at han kun evner at gebærde sig på en måde, som får et gennemsnitligt stykke spånplade til at fremstå som en værdig Nobelpris-kandidat. Han har jo kun ét mål med sin tilstedeværelse - at køre enhver tråd, han viser sit uønskede ansigt i, af sporet med sine evigt gentagne banaliteter af personangreb. Det er ganske ynkeligt. Men han får åbenbart ét eller andet ud af det. Lad os ignorere idioten og komme videre. Hvis han bliver ved med sine personlige tilsvininger og overtrædelser af ganske normale regler for forum-deltagelse, må vi jo få ham fjernet.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-12-2014
    kl. 22:15

Morten Lyse Pedersen

Så må jeg undres.

Det du skriver tidligere er en "usædvanlig præcis og dyster forudsigelse af min fremtid." - Men ikke en trussel. Og Søren, som du er meget ivrig efter at slå mig i hartkorn med, må ikke betegne det som "mundlort." Ærligt talt, hvad er det så?

Svaret kan med larmende tydelighed læses mellem linjerne og siger mere om dig end om mig.

Svar på dette indlæg
  • 05-12-2014
    kl. 08:18

Morten Lyse Pedersen

Der var ingen

grund til overhovedet at gå i gang med at ødelægge den. Men det glæder mig at du, på din helt egen måde, også er noget til den konklusion. Til trods for, at Det var dig, der 100% umotiveret indledte endnu et personangreb. Samme fjender, samme våben og derfor samme slutning.

Begavede mennesker keder sig i øvrigt aldrig, så i forhold til dit fromme ønske kan jeg (også) melde hus forbi.

Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 13-12-2014
    kl. 18:12

Morten Lyse Pedersen

Og Peter Koch

beriger lige forummet, 7 dage efter sidste indlæg, med endnu et indholdsrigt og nuanceret indlæg, der igen siger meget mere om ham end andre. Du er en dygtig mand Peter. Tak for det.

Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 22-12-2014
    kl. 20:58

jesper Bach

"#%&¤#

Var det ikke en mulighed åbne en tråd hvori de herre kunne køre deres showoff af, og så lade andre mennesker hjælpe den stakkels mand med sin humbucker som er det vigtigste i verden lige nu??

Jesper Bach

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk