Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Mørch - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-01-2015
    kl. 12:15

Carsten Pedersen

Mørch

Hej Torben !
    Når man skal skifte en pickup i en guitar , så synes at man vælger i blinde .
    Jeg ved at Mørch har en guitar , hvor man lynhurtigt kan skifte pick-uppen ud , og prøve forskellige Pickupper , som han selv fremstiller .
    Jeg ved godt , at det så ikke lige en lyden fra DIN guitar ; men det giver alligevel en ide om lyden .
    Mvh
    Carsten

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 12:15

Carsten Pedersen

Mørch

Hej Torben !
    Når man skal skifte en pickup i en guitar , så synes at man vælger i blinde .
    Jeg ved at Mørch har en guitar , hvor man lynhurtigt kan skifte pick-uppen ud , og prøve forskellige Pickupper , som han selv fremstiller .
    Jeg ved godt , at det så ikke lige en lyden fra DIN guitar ; men det giver alligevel en ide om lyden .
    Mvh
    Carsten

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 15:58

Torben Larsen

Tak for svar Carsten.

Ja jeg kan godt begynde at forstå at det er en videnskab. Både Søren Alwan og Mikkel Bøggild har forklaret mig at samme pickup system i identiske guitarer kan være vidt forskellige i lyden så jeg er jo ude i at chance den.

Mikkel siger at han er meget glad for hans Suhr Classic T pickupper i hans Tele og jeg hælder nok mest til det. Igen….. Det er svært når man ikke kan lytte sig frem til et resultat før skiderikkerne kommer i. Har fundet en forhandler i England som vil sende mig et sæt uden fragt omkostninger. Jeg lader lige denne tråd køre lidt og ser hvad andre har af forslag :)

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 17:08

Søren Alwan

Hvad...

er der egentlig galt med de originale pickupper?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 17:25

Torben Larsen

De støjer ekstremt meget….. De samler alt op. Hver gang jeg skifter pickup position så skralder det vildt meget. Havde Jesper Andersen indeover den i går og han anbefalede mig at få skiftet dem.

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 19:09

Søren Alwan

Hmm...

Når du skriver "støj" - hvad mener du så lige helt præcist? Er det indstrålet brum? I så fald tror jeg næppe, at det hjælper ret meget at skifte til andre singlecoils. Så er det nærmere skærmning, der skal til.

Når du skriver, at "det skraldrer vildt meget", når du skifter pickup-position - hvad betyder det så helt præcist? Er det sådan en mekanisk støj? Du vil også typisk kunne høre, hvis du banker på slagplade mm. I så fald kunne det tyde på, at pickupperne er mikrofoniske. Det vil typisk også hyle og pive, når du spiller højt, p.g.a. mikrofonisk feedback...

Nu skal en Telecaster efter min mening jo være lidt mikrofonisk - det er efter min opfattelse en del af deres lyd. Men det bliver de som regel også helt automatisk - især på den bagerste pickup - i kraft af, at pickuppen er monteret direkte i stolen, som i sig selv resonerer. Så hvis jeg har ret i min antagelse, ville jeg da i dit sted starte med at få voksbehandlet mine pickupper. Det er da alt andet lige særdeles meget billigere end et sæt nye pickupper, som man tilmed ikke kender lyden af, før de sidder i guitaren. Jeg skal såmænd gerne hjælpe dig med det, hvis du er interesseret...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 19:33

Torben Larsen

Kunne det være jeg måtte kigge forbi dig på et tidspunkt Søren, så du lige kan høre hende? :)

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 22:20

Søren Alwan

Jah...

det kan vi såmænd nok godt finde ud af. Men lad os lige tage den "i privaten"...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-01-2015
    kl. 22:32

Torben Larsen

Copy that Red Leader :)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk