Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 08-02-2015
    kl. 10:26

Jesper Kynde Møller

okay

men nu var det rør på 60% jeg var interesseret i at vide ville kunne gøre en forskel,
    ikke i om rør lever op til deres specs, for det gør de vel ligeså lidt som potmetre, og andre elektroniske komponenter

Svar på dette indlæg
  • 06-02-2015
    kl. 11:53

Jesper Kynde Møller

hej igen

kunne Philips ECG JAN / ECC83/5751-PHILIPS, måske være en ide

Svar på dette indlæg
  • 06-02-2015
    kl. 15:11

Søren Alwan

Det...

kan du godt. Jeg tvivler dog kraftigt på, at det løser problemet.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-02-2015
    kl. 15:19

Jesper Kynde Møller

ok

du mener måske ikke problemet ikke ligger i rørene, men nærmere i at sådan er forstærkeren
    har bare flere steder læst mig til at low gain rør som 12ay7 og 5751 skulle kunne ligge en dæmper

Svar på dette indlæg
  • 06-02-2015
    kl. 15:31

Jesper Kynde Møller

link

http://www.soundcheck.dk/forum/thread.php3?ThreadId=27009

Svar på dette indlæg
  • 06-02-2015
    kl. 15:32

Søren Alwan

Joh...

Det er da korrekt, at rør med lav forstærkning "kan lægge en dæmper". Ifølge min ydmyge erfaring på det meste - også "fedme", "fylde" og hvad man ellers kan finde på at kalde det.

Under alle omstændigheder kan selv verdens bedste og mest korrekt udvalgte rør ikke lave vand om til vin. Hvis problemet grundlæggende f.eks. handler om akut "jernmangel" i udgangstransformatoren, halvtriste højttalere eller blot generelt for billige komponenter, kan du ofre 10.000 kroner på rør. Det kommer det desværre bare ikke til at lyde voldsomt meget bedre af...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 07-02-2015
    kl. 11:57

Søren Alwan

I øvrigt...

viste det sidste 5751-rør, jeg havde forbi min gamle rørtester, også 120% forstærkning i forhold til ECC83-specs. Så somme tider skal man lige tage tingene med et gran salt...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2015
    kl. 10:26

Jesper Kynde Møller

okay

men nu var det rør på 60% jeg var interesseret i at vide ville kunne gøre en forskel,
    ikke i om rør lever op til deres specs, for det gør de vel ligeså lidt som potmetre, og andre elektroniske komponenter

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2015
    kl. 12:40

Søren Alwan

Jamen...

bevares da! Jeg skal ikke forstyrre yderligere med erfaringer omkring rør - blot ønske dig held og lykke med at finde et rør, som du ved, forstærker de 60%, du specificerer.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2015
    kl. 12:55

Niels Pedersen

Hej Jesper

Hvis du og din amp kommer i nærheden af Odense har jeg nogle 5751 rør som du er velkommen til at prøve. (Aner ikke, hvordan de måler ;0) Mvh Niels

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2015
    kl. 13:59

Jesper Kynde Møller

hej Niels

Kommer desværre ikke så ofte på de kanter men tak for tilbuddet og konstruktive forslag

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2015
    kl. 22:55

Klaus Bak

Hvordan har du indstillet selv Master tone kontrollen ? Alternativt så prøv at skrue bassen ned og mellemtonen op, det gør himmel til forskel på min laney lionheart. Måske kunne det være en ide at kigge på dine højtalere ? De har jo også en væsentlig indflydelse på lydbilledet. Jeg har også en champion 600 hvor jeg skifter imellem 5751 og 12ax7 og det er ikke mit indtryk at 5751 levere mindre diskant og det måler ikke 120% og man kan tydeligt høre mindre breakup, men altså ikke mindre diskant.

Svar på dette indlæg
  • 16-02-2015
    kl. 02:25

Klaus Bak

Forresten

Kan du ikke lige skrive lidt om hvilken guitar du bruger, hvilket input, er bright switch på eller ej og hvilke settings kører du med :) skal jeg have lækker clean ud af min laney kører jeg min tele igennem low input, tone lavt men bright swtich på bas 5, mids 4 treb 4

Svar på dette indlæg
  • 16-02-2015
    kl. 14:10

Jesper Kynde Møller

Hej Klaus

Er så småt begyndt at nå til en bedre lyd, kører også gennem low, bas 3, mid 4, treb 3 tone 2-3, 59 fender single coils skruet helt op, på min Blade Texas Standard.

Svar på dette indlæg
  • 16-02-2015
    kl. 14:11

Jesper Kynde Møller

Klaus igen

Har sat nogle pure nickel strenge på, giver også mere blødhed

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk