Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Støj - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 29-05-2015
    kl. 23:28

Emil Nielsen

Støj

Hej Ruben,

Mange tak for svaret.

Umiddelbart tror jeg ikke at det kan skyldes elektromagnetisk støj. Jeg har fjernet strømforsyningen og flyttet lydkort længst muligt væk.

Jeg har købt følgende XLR-kabel:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=4057&ML=2244
    Kunne kablet været årsagen? Umiddelbart er kablet ikke i den dyre ende af skalaen.

Jeg kan evt. lave en lydoptagelse af støjen og lægge den tilgængeligt på nettet. En ting jeg dog ikke helt forstår ved lydkortet er, at gain ikke ser ud til at fungere.

Mvh.

Emil

Svar på dette indlæg
  • 21-05-2015
    kl. 14:29

Ruben Vendelbo

Støj

Først skal vi vist lige have styr på begreberne:

Din mikrofon er analog, og via xlr-kablet går signalet til Focusrite, der omdanner det analoge signal til digital (der kun består af 0 og 1 taller) og via usb sender det til din laptop. Så din Focusrite er helt nødvendig. Du bør bruge den rigtige driver, som du kan downloade fra deres hjemmeside.

Jeg gætter på at din støj stammer fra den analoge side. Der er flere muligheder:

1) Din laptops strømforsyning. Det er mit gæt. Prøv at slukke for strømforsyningen og kør på batteriet. Lad din Focusrite stå længst væk fra PC.

2) Andre elektriske støjkilder i optagerummet - lysstofrør - strømforsyninger mm.

3) For lang eller for dårlig xlr-ledning. Det opsamler støj

Jeg har selv en Focusrite (med den originale driver) g kører altid laptoppen på batteriet. Ingen støj ud over den jeg selv laver :-)

Svar på dette indlæg
  • 29-05-2015
    kl. 23:28

Emil Nielsen

Støj

Hej Ruben,

Mange tak for svaret.

Umiddelbart tror jeg ikke at det kan skyldes elektromagnetisk støj. Jeg har fjernet strømforsyningen og flyttet lydkort længst muligt væk.

Jeg har købt følgende XLR-kabel:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=4057&ML=2244
    Kunne kablet været årsagen? Umiddelbart er kablet ikke i den dyre ende af skalaen.

Jeg kan evt. lave en lydoptagelse af støjen og lægge den tilgængeligt på nettet. En ting jeg dog ikke helt forstår ved lydkortet er, at gain ikke ser ud til at fungere.

Mvh.

Emil

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk