Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Bypass af HT-vælger. El-hjælp søges - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 15-07-2015
    kl. 20:13

Lars Jensen

Bypass af HT-vælger. El-hjælp søges

Hej forum. Jeg har et meget irriterende problem jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med.

Højttaler-vælgerne på min Harman Kardon HK670 amp er fuld af knas og dårlig kontakt, så jeg er klar til at lave en fast forbindelse, udenom vælgeren.
    Der går et lille "6-sporet" fladkabel fra et større print, til printet med de dårlige kontakter. Det er den eneste forbindelse som printet med vælgerne har til resten af elektronikken.

Har fundet service-manualen på nettet som fortæller dette om fladkablets forbindelser:
    1: SP1
    2: LED2
    3: LED COM
    4: LED1
    5: SP2
    6: +12V

Kan jeg få en fast forbindelse ud af dét ved at kortslutte de rigtige ledninger?
    Vh Lars

Svar på dette indlæg
  • 15-07-2015
    kl. 22:21

Morten Lyse Pedersen

Hej Lars.

Du burde kunne måle det ud. - Og det vil jeg anbefale dig at gøre. Men ellers vil jeg tro, at den, når du vælger højttaler 1 ligger ben 6 og ben 1 sammen, samt ben 3 samme med ben 4. - Når du vælger højttaler 2 ligger den ben 6 og ben 5 sammen, samt ben 3 og ben 2.

Som sagt, vil jeg TRO. Jeg tager ikke skylden, du BØR få det målt ud inden du kortslutter noget..!

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 16-07-2015
    kl. 22:14

Lars Jensen

Hej Morten

Tak for svaret. Kan næsten se logikken nu.
    Er dog stadig så uvidende at jeg må spørge:
    Hvordan skal målingerne tages og hvad skal udlæsningen være?

? Betyder det mon noget at der sidder 2 modstande, 1 til hver af kontakterne, på printet som skal bypass'es?

Vh Lars

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk