Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
MAPE - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 17-09-2015
    kl. 00:10

Henning Højen

MAPE

Mape var to Aarhusianske herrer med efternavnene Madsen og Petersen (måske PeDErsen?)
    De fremstillede PA udstyr : mixere, powermixere, forstærkere, højttalerkabinetter og altså også guitar- og basforstækere. Deres mixere havde en alvorlig fejl, idet de ikke havde balancerede indgange, så de var uegnede til at blive brugt med multikabel, det havde de ikke fundet ud af at lave godt nok. Men ellers havde den 5 faste tonekontroller pr kanal, udover de sædvnlige gain, monitor og pan kontroller.
    Et eller andet sted i mine arkiver har jeg en gammel brochure over deres samlede produkter, og jeg har også nogle digrammer på en del af det, de fremstillede.
    Så hudt jeg hvisker gik MAPE herrerne over til at forsøge at lave en programmerbar fræser, hvormed man kunne udfræse printplader, men jeg kender ikke til deres videre skæbne. En del af oplysningerne om dem og produkterne har jeg fra en elektronik lærling, der var i praktik hos dem tilbage sidst i 70'erne/ først i 80erne.

Svar på dette indlæg
  • 08-09-2013
    kl. 11:51

Søren Alwan

Hmm...

"Givet den kontaktspray"..?

"Hvor" tænker jeg - bare sådan på må og få? Nu er det jo ifølge min erfaring sådan, at kontaktspray minder utroligt meget om at pisse i bukserne: Selv hvis det rent faktisk kortvarigt løser et problem, vender dette som regel tilbage med fornyet styrke efter kort tid. Og hvis det ikke engang løser et problem... ja, så har man kun "the downside". Så dén fremgangsmåde som en form for universel mirakelkur kan jeg altså ikke anbefale.

Jeg tør ikke stille nogen sikker diagnose pr. korrespondence. Men en afbrudt forbindelse eller et kortsluttet forforstærkerrør kunne være hæderligere bud. Så længe der kommer lidt lyd ud, burde det ikke tage en kompetent tekniker lang tid at finde fejlen ( udfordringen er så selvfølgelig at finde en kompetent tekniker - these are too common...). Så uden at kende forstærkeren, vil jeg tro, at det sagtens kan betale sig at få den fikset.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 08-09-2013
    kl. 14:21

Søren Alwan

Aarh!

NOT too common" skulle der selvfølgelig have stået. Utrolig forskel sådan ét lille ord kan gøre... :-)

Svar på dette indlæg
  • 08-09-2013
    kl. 13:06

Helge Schmidt

Ang. Mape Boogie....

Hej Henrik!
    Mape var et århusiansk forsøg på at lave kvalitets ting både til bas, guitar og PA. De var vældig i vælten i Århus i slutningen af halvfjerserne. Jeg havde selv en Mape Boogie top dengang. Så vidt jeg husker lød den ok til bas, men brændte endelig op efter et trekvart år med lidt for mange reparationer. Firmaet gik kort efter konkurs eller blev opkøbt???

mvh
    Helge

Svar på dette indlæg
  • 17-09-2015
    kl. 00:10

Henning Højen

MAPE

Mape var to Aarhusianske herrer med efternavnene Madsen og Petersen (måske PeDErsen?)
    De fremstillede PA udstyr : mixere, powermixere, forstærkere, højttalerkabinetter og altså også guitar- og basforstækere. Deres mixere havde en alvorlig fejl, idet de ikke havde balancerede indgange, så de var uegnede til at blive brugt med multikabel, det havde de ikke fundet ud af at lave godt nok. Men ellers havde den 5 faste tonekontroller pr kanal, udover de sædvnlige gain, monitor og pan kontroller.
    Et eller andet sted i mine arkiver har jeg en gammel brochure over deres samlede produkter, og jeg har også nogle digrammer på en del af det, de fremstillede.
    Så hudt jeg hvisker gik MAPE herrerne over til at forsøge at lave en programmerbar fræser, hvormed man kunne udfræse printplader, men jeg kender ikke til deres videre skæbne. En del af oplysningerne om dem og produkterne har jeg fra en elektronik lærling, der var i praktik hos dem tilbage sidst i 70'erne/ først i 80erne.

Svar på dette indlæg
  • 08-09-2013
    kl. 19:07

Søren Claudius

Kontaktspray...

...findes i alle mulige varianter. Nogle der affedter og nogle der smører, - enten med olie, eller ved at efterlade noget silikonestads. Fælles for dem er dog at skidtet sjældent forsvinder ved at spraye. Man tilfører bare noget der, i stedet for at rense, tiltrækker nyt skidt. Så jeg er ganske enig med Søren Alwan.

Men omkring forstærkeren....
    Jeg ville da helt bestemt prøve at give den en chance. Så prøv at find en lokal kompetent "rørsmed" - ellers må du sige til....

Mvh Søren Claudius
    www.claudius-elektronik.dk

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk