Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Guitar pedal - træls lyd ved on/off - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 29-03-2016
    kl. 18:27

Poul-Erik Christensen

Guitar pedal - træls lyd ved on/off

Hej - jeg har en T-Rex Room mate reverb pedal , og den støjer i højtaler når der trykkes på on/off
    Jeg googlede lidt , og læste et indlæg af Alwan at der sku sættes en modstand på
    "Citat : Du skal have en modstand (1-10 megaohm) mellem effektens input og stel...
    M.v.h.
    Søren Alwan"

men input , hva skal jeg lodde den på ?????
    Og stel er vel selve kassen ???

vh
    Poul

Svar på dette indlæg
  • 29-03-2016
    kl. 20:05

Søren Alwan

Hmm...

Jeg vil nok mene, at hvis du spørger, som du gør, skal du nok få en sagkyndig til at se på sagen. Men i bund og grund skal modstanden sidde mellem signalet - EFTER omskifteren og så stel. Du har ret i, at kassen gerne skulle være stelforbundet. Men der er nu nok mere konstruktive steder at lodde modstandens éne ende fast end på selve kassen. Der er sikkert masser af steder i pedalen, som har forbindelse til stel. Men da jeg ikke skal prale af at have "hands on" erfaring med netop denne pedal, skal jeg ikke kunne sige dig, hvordan det er smartest at gøre det i det konkrete tilfælde.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2016
    kl. 13:51

Poul-Erik Christensen

for dummies ( mig )

Alwan
    vil det sige at - i teorien - at jeg skal finde en lodning lige efter on/off knap , og så fx bruge skruen til stel/kassen fx

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2016
    kl. 19:56

Søren Alwan

Narh...

nu ved jeg faktisk ikke helt, hvor du har det tidligere nævnte citat fra? Det er principielt rigtigt. Men jeg finder det svært at tro på, at T-Rex ikke også godt er klar over det og har lavet deres pedal i henhold til det. Jeg kan ikke mindes nogensinde at have skrevet det om en Room Mate..?

Men hvis du f.eks. ser dette billede af en Room Mate´s indmad:

http://img11.hostingpics.net/pics/519163IMGA0785.jpg

kan du se, at input-bøsningerne er monteret direkte i printpladen, og at omskifteren tilsyneladende blot "fjernstyrer" ét eller andet switching-kredsløb. Så det er nok ikke gjort med bare at sætte "en modstand mellem ledningen og kassen". Faktisk tror jeg, at der er mest perspektiv i at kontakte T-Rex themselves og høre, hvad de siger til sagen - evt. lade dem reparere pedalen.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2016
    kl. 23:39

Poul-Erik Christensen

jamn, det er da rigtigt -

at et indlysende skridt er at kontakte T-Rex - så langt nåde min tankegang ikke ...

Jeg vil prøve og tak for svaret :)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk