Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Compressor? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 24-01-2003
    kl. 15:26

Jochim Kempe

Compressor?

Er en compressor ndvendig for at indspille rigtig fed vocal derhjemme - F.eks. TC Tripple C eller TL Audio Fat1?

Jeg anvender Logic 5, En AKG C3000B mikrofon og en lille Behringer Mixer med phantom power samt en PC med et RME Multiface lydkort.

Svar på dette indlæg
  • 24-01-2003
    kl. 16:24

Allan Bregendahl

Nix

Det er overhovedet ikke ndventigt. Jeg bruger aldrig comp, nr jeg indspiller. Min holdning er at comp. er noget man bruger i mix fasen. Lydmessigt er der ikke fordele ved at bruge comp. i indspilningsfasen. Grunden til at nogle bruger det, er at man kan f et mere jvnt signal ved at komprimere lidt. Man skal bare vre opmrksom p, at hvis man comp'er under indspilningen, er der ikke mulighed for at tage det af igen. Og har man nu comp'et hrdt, og senere finder ud af at det ville vre fedt med en mere naturlig komprimering, er om man s m sige F.U.C.K.E.D.... S hyg du dig bare med dit setup som det er, og hvis du virkelig vil gre noget ved lyden, skulle du nok skifte din Behringer mixer ud med en god Preamp. De findes i alle prisklasser, men bruger du bare ca. 1300,- p en Art-Tube.MP eller en DBX-minipre, vil lyden blive meget... MEGET... Bedre, da det nok ikke er preampen (Eller for den sags skyld, alt andet) Behringer har brugt penge p.....:D

Svar på dette indlæg
  • 26-01-2003
    kl. 13:14

torsten matthiessen

ReallyNice

Hej

Nej jeg er ikke Jacob, men jeg har en RNC (faktisk fire :-) )
    De er rigtig fede til mange ting. Hvis det dynamiske omrde skal begrnses med mindst mulig bivirkninger (pump, HF-tab etc..) er RNC voldsom FED!
    I supernice mode, ta'r jeg tit mig selv i at sikre mig at den ikke er sat i bypass, da man faktisk ikke kan hre at den er p. Det eneste man kan hre er at alt det svage i signalet er knap s svagt...og det er jo sdan det skal vre :-)
    I den anden grft kan RNC'en ogs vre ekstrem. Noget jeg ynder at gre er at kre et ambience-spor gennem begge kanaler (frst left og derefter vidre til right), 1:10, 8-10dB Gain reduktion, temmeligt hurtigt attack og release efter behag (som regel ogs hurtigt). Attacket i tammer og snare forvinder helt, men 'tonen' fr man nrmest smidt i hovedet. Da compressoren komprimerer 16-20dB (8-10dB i begge kanaler) forvrnger den dog en del (ls: MEGET), men p en rigtig fed mde.
    Man kan s lige s stille fade signalet ind i resten af sttet. Find der hvor det er tilpas, skru 5dB ned og VOILA...man lgger ikke mrke til det. Fjerner man det derimod igen vil det hele virke tomt og energilst..bla..bla...
    Til vokal er den og MEGET FED. Ekstrem hurtig og transperent.
    Du er velkommen til at komme og prve en...men husk penge....for nr du har prvet en, vil du ha' en! eller to!!! - men du fr ikke mine.

Jeg elsker RNC :-)

De eneste minusser er:

Ubalanceret in/out og ekstern transformator. Jeg hader eksterne transformatorer.

/torsten/

Svar på dette indlæg
  • 26-01-2003
    kl. 22:17

torsten matthiessen

nej

Ja, 175$. 1225kr + moms, told (3,7%) og fragt. Alt ialt ca. 1700kr. Det er tyveri :-)

Nej, desvrre. Jeg har endnu ikke prvet RNP.

/torsten/

Svar på dette indlæg
  • 26-01-2003
    kl. 22:18

torsten matthiessen

ivrigt

Jeg glemte lige...
    Det er s UDEN strmforsyning. lg 100 oveni...

/torsten/

Svar på dette indlæg
  • 27-01-2003
    kl. 01:16

torsten matthiessen

hvilken n?

Ps.: Min er aldrig tndt

???

Din triple-c? din RNC? din trallala?

:-)

/torsten/

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk