Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Gibson es 335 Hvilke årgange er gode/dårlige? - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 29-03-2014
    kl. 00:51

Jens Rose Kongstad

Gibson es 335 Hvilke årgange er gode/dårlige?

Hej Alle.

Jeg er interesseret i at anskaffe mig en Gibson es 335, da jeg har et rigtig godt indtryk af den. Jeg kigger både på nye og brugte modeller. Jeg ved dog ikke hvilke årgange, der er værd at gå efter, eller om der overhovedet er en særlig stor forskel?
    Er der desuden noget man skal være opmærksom på? nogle faldgruber når man anskaffer sig sådan en fætter?

Håber i kan hjælpe.

Mvh JRK.

Svar på dette indlæg
  • 29-03-2014
    kl. 12:19

Morten Lyse Pedersen

Et svar..?

Igen, gælder nok kun det universale og ikke specielt konkrete svar.

Der er i alle årgange både gode og mindre gode eksemplarer. - Oven i købet varierer det fra guitarist til guitarist hvilke egenskaber man foretrækker.

Håndværket er dog generelt rigtig fint i orden på disse guitarer. Skal du tjekke noget, kan Gibson arbejde med båndenderne variere noget. Så mærk efter at båndene føles godt og "rigtigt" afsluttede. Og om guitaren i øvrigt er sat rigtigt op og spiller godt. Så går det nok ikke helt galt.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 29-03-2014
    kl. 23:19

Steen Kristensen

70´erne

Nu vil jeg våge skinnet og rent faktisk komme med et bud på hvad jeg syntes du skulle gøre (det er jo det du beder om :-)
    Personligt ville jeg holde mig væk fra de fleste 70´er modeller, i særklasse slut 70´erne. Har haft en del af dem i hænderne gennem årene og kan kun konstaterer at kvaliteten (ligesom så mange andre guitaremærker på det tidspunkt) er rimeligt ringe. Der kan selvfølgelig være undtagelser, meeeen der er nok langt i mellem dem.
    Personligt kan jeg meget bedre lide dem fra 80´erne og frem. Jeg syntes selv at både kvaliteten og lyden sjældent har skuffet mig.
    En evt. faldgrube du skal være opmærksom på er radiusen på halsen.. fra perioden 1983- 1988 havde de fleste 335 en større radius (god C shape) end perioderne før og efter, som i mine mellem store hænder virker for lille. Alle mine 335´er ligger derfor imellem 83-88.
    Håber det hjälp lidt :-)
    God jagt.

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2014
    kl. 11:55

Jens Rose Kongstad

Fedt, tak! Hvad med de helt nye?

1000 tak for svar! Nyttig viden!

Synes ofte at folk fnyser og ryster på hovedet, når man fortæller at man overvejer at købe en helt ny model i 4sound f.eks. Hvordan kan dette være? Jeg er med på et det koster lidt mere, og at der er penge at spare på brugte modeller, men de nye i forretninger som thomann og 4 sound er vel ikke dårligere?

Svar på dette indlæg
  • 30-03-2014
    kl. 19:34

Steen Kristensen

så ville jeg...

… helt sikkert kigge efter deres custom shop modeller.. der er sgu ikke meget at fnyse efter der.. godt håndværk uden undtagelser.. prisen er dog ret uoverskuelig, så jeg ville kigge efter DBA, når de til tider dukker op :-)
    Ellers er deres standard serie dog også ret ok.
    Jeg tror min "rule of thumb" er at alt efter 1982 er værd et kig… til den rigtige pris selfølgelig ;-)
    PS. Er du heldig og finde en sen 60´er til under 25 - 30 kilo ville det heller ikke være helt tosset.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk