Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hvordan f... vender man en kondensatormikrofon - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-06-2015
    kl. 16:35

Sren Peter Thomsen

Hvordan f... vender man en kondensatormikrofon

Jeg er totalt nybegynder udi i mikrofonteknik, s undskyld mit sikkert tbelige sprgsml. Jeg er kommet i tvivl om hvilken side af en kondensatormikrofon man taler ind i. Den ene membran er helt "ren" - dvs at der ikke er monteret noget som helst p den. Den anden side har en ledning monteret p midten af membranen vha en skrue. Manualen siger at man skal tale ind i siden med skruen hvilket ikke giver mening i mit hovede. Det m da vre i den side hvor der kun er en membran?

Svar på dette indlæg
  • 11-08-2015
    kl. 15:44

K H

Du kan hre det ;o)

Lav en optagelse, hvor du siger "mmmmmmmmmm" i rigtig lang tid og med samme styrke. Drej mikrofonen 360 grader imens.
    Hvis det er en kugle mikrofon, s opfanger den circa signalet ens uanset hvordan du drejer den.
    Er det en nyre-mikrofon, s vil bagenden vre vsentligt lavere i styrke end fronten.
    Er det en 8-tals mikrofon, s er der dmpning 2 gange p de 360 grader (ved 90 og 270 grader). 0 og 180 grader opfanger ens.

Heiden

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk