stango
Jeg købte en 5 streng. bas vist nok i 99 hos Ch. Celinder. Den var færdig bygget og jeg fik den for ca. 19kg. og det er en meget fin bas, men den er ikke 12.000kr bedre end min 4 strenget Navigator som overgår Celinderen med flere længder.
Problemet er at ud fræsningen til halsen er ikke særlig præcis, og er derfor godt skæv. Den virker også lidt løs i det hele. Efter at have den hjemme et par dage, afleverede jeg den i gen til efterspænding og justering.... så så jeg ikke bassen i 3 mdr. selv om at jeg ringede mange gange. Det viste sig så at den havde været en tur til USA på en Bas Messe.
I et blad (magasin) om basser, så jeg gud hjælpe mig et billede af min bas??????? Den har nemlig nogle meget tydelige kende tegn. Hvis du Celinder læser dette. må du meget gerne købe denne bas tilbage. I tog røven på mig og det syntes jeg ikke at i kan være bekendt.
Ikke længe efter at jeg endelig havde fået bassen tilbage, opdagede jeg at A strengen ikke gik lige igennem pos. mærkerne, og der var pludselig kommet et grimt hak i halsen som driller mig når jeg spiller på den, plus en del ridser, udover at man kan nemlig se på en slagpladen, at der er blevet slappet godt og grundigt på den.
Ja Ja jeg bruger da den 5 strenget næsten dagligt, for det er i bund og grund en god Bas.
Men der var ikke noget at gøre. Celinder ville ikke indrømme en grov fejl, som de ellers kritiserer andre fabrikater for.
DE satte også en båndløs Navigator i stand for mig, som fik gribebrættet lakeret, men den er jeg stadig meget tilfreds med, det var til gengæld et godt stykke arbejde.