Joh...
principielt er det stadig mig, der står med ansvaret for dét, jeg har lavet. Der, hvor tingene så bliver lidt uldne, er, når forstærkeren - efter at have været gennem tre mellemliggende ejere - lige "ryger en tur over til snilde onkel Eigil på den anden side af vejen for at få en ny ledning på", hvorpå den gode Eigil så lige snor ledningsenderne sammen og klamper et par stykker isolerbånd på samlingerne (Believe me: I have seen this!), og fødegården SÅ brænder ned. Er det så mig - der måske har forbedret forstærkerens driftssikkerhed - som står med aben? Eller er det Eigil, som måske formår at "lægge sig under radarhøjde"..?
Tilsvarende, hvis jeg laver ét eller andet i en forstærker - muligvis en lille klangmæssig ændring, der intet har med forstærkerens driftssikkerhed at gøre - og én eller anden stump, som fabrikanten har monteret i fra start - evt. en transformator eller lignende - får hytten til at brænde ned. Er det så mig, der står med aben? Og er det fair? Og hvem skal bedømme det?
M.v.h.
Søren Alwan