Hvad er det

der sker her. Jeg har set hvad Søren Alwan laver og det er sgu bare i orden. Han utrolig dygtig til det praktiske og efterhånden også godt indsat i det teoretiske. Og hvordan helvede kan jeg så udtale mig om det...det forholder sig sådan at jeg er en af de få (ikke den eneste), som er gået HELT i dybden med rør og elektronik som helhed. Da jeg lærte Søren at kende var han allerede godt i gang og havde den lyst og evne til at lære mere som jeg ofte savner hos folk der kun berører overfladen. Her var et godt offer som gad høre på mig og som virkelig fik noget ud af det...vores bekendtskab fortsætter i den ånd...kaffe og teori.

Til de herrers oplysning vil jeg oplyse inden jeg bliver overfaldet at jeg er godkendt af Dansk Industri og Dansk Metal som elektronik-mekaniker (siden 1983) samt senere uddannet som It & Elektronik-teknolog...så skulle det være på plads (jeg må og kan undervise). Det er nu ikke i den forbindelse jeg har fået lærdom om radio-rør...den har jeg selv tilegnet gennem mange år...ja alt for mange (jeg fylder 57 på Torsdag). Min interesse startede da jeg som 5 årig opdagede nogle gamle radio-rør som var kastet i den mose jeg boede op af...tæt ved Gudenå. Jeg begyndte meget hurtigt at søge viden om disse og 10 år senere byggede jeg min første HIFI forstærker (5W). Derefter skaffede jeg litteratur såsom gamle Radio-Ekko mapper...de gamle radioamatører..de kunne deres kram. Via dem kom jeg helt ind på rørene og kunne konstruere forstærkere...

Nok om det...hvis i der kritiserer har det bedst med at lade de 'professionelle' reparere jeres isenkram...så gør dog det i stedet for at komme med alle mulige mærkelige insinuationer.

Hvis der er nogen som interesserer sig seriøst for rør-teknik...så kig på denne side. http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=555&t=487&start=30