Forskellen er bare...
at loven er sådan, at du kan/skal tage hen i én af landets mange synshaller, hvor de så på ti minutter syner din bil for 400 kroner (mener jeg, det er). Det ville da være herligt, hvis et lignende system galdt for f.eks. rørforstærkere. Men det gør det altså ikke. Her skal vedkommende, der laver ét eller andet, altså så at sige selv udføre synet og udfylde synsrapporten. Så kan man så diskutere - som det med mere end ønskelig tydelighed demonstreres her - om man får sikrere "nysynede biler" på dén konto. For der er jo sådan set ingen, der kontrollerer, om vedkommende, der udfylder synsrapporten, på nogen måde aner, hvad han har lavet og om, han har nogen som helst forståelse for, hvad han skriver under på. Jeg ville personligt hellere bruge mit krudt på at få lavet ordentligt arbejde og interessere mig lidt mere for dén side af sagen (det er til syvende og sidst dét, som afgør, om dit hus brænder ned) end for, om der er dette eller hint "hule" klistermærke udenpå forstærkeren. For det er sgutte sidstnævnte klistermærke, der redder din røv, hvis forstærkeren tager livet af dig! Det kan så godt være, at én eller anden kommer til at betale for din begravelse. Men det kan du vel være sådan set være ligeglad med til dén tid?
M.v.h.
Søren Alwan