Tådens reelle hensigt..?

"at få sit gode håndværk blåstemplet.. CE mærket eller typegodkendt f.eks. Det ville vise en seriøsitet og sende et rigtig godt signal IMO. Men kunne man så ikke leve op til dette så skulle man så slet ikke have lov! IMO. "

Hvad Jacob så yndigt bakker op.

Nu skal jeg ikke sige at det kniber med læsningen, men er der nogen der har brug for en update mere, så HAR vi altså fået svar her i tråden.

Enhver må reparere brugsgenstande, uden andet belæg end at "han ved hvordan." INGEN, end ikke producenterne selv må ændre (modde) på CE-mærkede brugsgenstande uden der reelt er tale om at der skal foretages en ny dokumentation og CE-mærkning. Det gælder også højttalere, hjul og ekstra håndtag.

Er vi med.

Så snakker Tim om CE klistermærker. Jacob snakker om garanti. Jamen, det svarer til at argumentere for at "når man kører for stærkt SKAL man i det mindste have sele på..!"
Hør nu her: Mærkninger, garantier eller ej, så ER det ikke lovligt at modificere forstærkere..!!

Der bliver argumenteret godt for en tabt sag her i tråden, men Jacob og Tim har gjort sig til en slags forbrugerombudsmænd med hele "systemet," småbørnspædagoger, socialrådgiverforeningen, retsvæsnet og skaren af hændervridende, bekymrede lovgivere og beslutningstagere i ryggen. Området er reguleret via en nærmest Ritt Bjerregård'sk "grønthøster-metode:"
"Hvad ikke alle kan, skal ingen have lov til."

Jeres opfattelser af "godkendelse" og "garanti" er baseret på ret, bevisbyrde, dom og erstatning, og da vi bevæger os i lovløsheden er svarene jo givet; Ingen privat kan give jer det I vil have! Men der står butikker på spring for at levere lige præcis de varer og rettigheder I efterspørger. Markedet er jeres..!

Så findes der nogle andre mennesker. Dem der mener, at en gammel Marshall bare kan et eller andet, som de nye ikke kan. Og nu tager jeg lige Marshall'en som eksempel. Hvis den kommer forbi Søren Alwan ender ejeren med en usædvanlig sikker og driftsikker forstærker, der på alle måder langt overgår de fedtede standarder og kinøjser-samlede skodforstærkere som Musik-Aldi kan levere jer.. Og ejerne er ansvarlige mennesker der forstår hvem der har ansvaret for deres fine gamle amp: Dem selv. Og helt ærligt, der er vel en håndfuld mennesker i Danmark der gør noget lignende. Garantien hos dem drejer sig om, at de er flinke, ærefulde mennesker der tager telefonen og siger "det kigger vi på," hvis nogen ringer og spørger om noget senere. (Nok også ud over jeres 2-3 års Aldi-garanti.)

Men som sagt, det er en tabt sag. Man kan jo ikke med nogen rimelighed argumentere for at nogen gør noget ulovligt. Jeg er elektriker btw, og der har ikke været noget om rør i de sidste 35 år heller. Jeg håber I øvrigt at I ved om jeres HPFI afbryder virker. Det er jeres ansvar og lovkrav og I vil vel ikke være kriminelle,vel..?

Alt dette ændrer jo meget på den konklusion jeg dragede for 100 indlæg siden:
I har selv ansvaret for det I sætter i stikkontakten. Og køber I brugt er det også jeres ansvar. Så her lyder rådet igen: Køb noget nyt, fint grej i 4Sound, så slipper I helt for al denne bekymring..! Og lad "den anden slags mennesker" gøre det, de synes er fedt. Det skader jo ikke jer..?

Mvh;
Morten Lyse

PS; og ang overskriften så kan det jo være, at "trådens reelle hensigt" lidt hen af vejen er gået i retning af Tims sidste sætning citeret her, i enighed med det Ritt'ske dogme:
"Hvad ikke alle kan, skal ingen have lov til."

Måske..