Nu er...

JCM800 jo en "massebetegnelse" - ikke mindst når det kommer til forstærkere, men altså også for kabinetter. Så der findes JCM800 4x12 kabinetter med ihvertfald fire-fem forskellige slags enheder i - måske flere. Så det er umuligt at udtale sig om uden yderligere informationer.

1960 indikerer blot, at der er tale om Marshall´s "standard" ( i modsætning til deres "high power" model 1982) 4x12 kabinet - igen: Blot i JCM800-forklædning findes det med ihvertfald tre forskellige typer enheder, afhængig af alder.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, er Jubilee-kabinetterne magen til de samtidige standard-1960 kabinetter.

I princippet er Marshall´s 1960-kabinetter i dag magen til de senere 1960-kabinetter i JCM800-serien. Men jeg ville ikke betænke mig et øjeblik på at flå det dér latterlige stereo/mono switch-halløj ud, eller ihvertfald få det voldsomt opgraderet, hvis jeg vitterligt havde brug for det. Op til 300 Watt gennem kobberbanerne på en printplade..? Ikke nogen god idé! Jeg har set flere eksempler på, at dette skrammel direkte er gået op i flammer! Den interne forkabling er også mere rigtigt dimensioneret til hovedtelefonerne til en Ipod eller lignende. Så en opgradering er absolut ikke bare pral.

M.v.h.

Søren Alwan